• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule voor rekeningen alle klassen opgeteld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik wil graag in kolom AF (doortrekken) de som van alle klassen 7 totaal van het ingevoerde bedrag in AF2.
Gewenste uitkomst staat in voor beeld. Dus alle klassen bij elkaar optellen. Wijzig ik 30.000 dan moet de uitkomst natuurlijk aanpassen.

Bijlagen

Je rekenvoorbeeld klopt niet helemaal.
Met een wat andere lay-out wordt het een stuk simpeler, zie Blad1.
En het kan ook in één formule; zie Blad2.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, ben ik met je eens maar ik neem het liefst de klassen en percentages over zoals die op de sites staan. Hoef ik niet op te letten. Maar goed, het kan zoals jij aangeeft. Ik doe het wel in kolom AF met een eenvoudige formule die ik dan kan aanpassen. Is ook niet zo moeilijk. Ik heb toch geen tonnen behalve dan een regenton.
Bedankt voor de hulp.👍

Die van de SNS kan je ook in je bestand zetten.

Bijlagen

Met mijn methode hoef je ook niet op te letten, alleen de bovengrens met daaronder het rentepercentage invullen, volgens mij heb je dan minder kans op fouten dan met verschillende overlappende "renteklassen".
Ben benieuwd hoe die eenvoudige formule van jou in kolom AF er dan uit ziet.

Als ik tevreden ben en er zelf mee kan werken, dan is goed. Meer tijd ga ik er niet in stoppen. De sitelinks in een map gezet en die kan ik snel openen. Formule:
=SOM(25000*J5)+(5000*V5) (wel aanpassen indien nodig)
Doel is, om snel vast te stellen welke uitkomst het meest gunstig is.
'That's all' zal Carolien zeggen.

Lees de vraag nog eens goed? Kom jij met een antwoord op die vraag? Nee. Jij komt met een compleet gewijzigde versie van mijn bestand. Dat wil niet zeggen dat die van jou niet goed zou zijn, maar dat is mijn vraag niet.

Terug
Bovenaan Onderaan