formateren stopt bij 24%!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skye75

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Ik heb een schijf van 6,2 gb.
Deze schijf wil ik formateren, maar bij 24% stopt het en gaat het over op: bezig poging cluster 390.185 te herstellen. Ik heb hem 4 uur laten herstellen en hij was nog niet klaar. Vervolgens heb ik de harde schijf eruit gehaald en in een andere pc gedaan waar windows xp op staat. Vervolgens de schijf in xp geformateerd op FAT 32. Dit ging goed. De schijf weer in de andre pc gestopt, en dan stopt die weer bij 24 %. Met Fdisk alle parities verwijderd en vervolgens weer 1 aangemaakt.
Weer geformateerd en het werkt nog niet.

HELP!!

Of de schijf heeft bad sectors of de gegevens van de schijf staan niet goed in het BIOS.

Download van de site van de fabrikant het diagnoseprogrammaatje en check de schijf.

Ga in het BIOS, afhankelijk van merk is dat via een bepaalde toets, staat vaak in het scherm (vaak Delete toets)

Ga naar autodetect IDE (of zoiets) en volg de aanwijzingen.

Of zet in het scherm standard CMOS features de IDE schijven op AUTO

bezig poging cluster 390.185 te herstellen

dit betekend dat je beschadigde clusters hebt (bad sectors)

gewoon een dagje laten gaan, je computer is BEZIG met herstellen (lukt hem niet) maar hij gaat vanzelf verder met formatteren hangt eraf hoe groot de schade is

je kunt ook in fdisk de eerse 20 % van de disk een partitie van maken dan de volgende 10% en dan de rest dan formatteer je alleen die 20% en die laatste 70% als hij bij die 70 nog meer errors geeft kun je beter een nieuwe HDD kopen

Geplaatst door Ecl1pse
bezig poging cluster 390.185 te herstellen

dit betekend dat je beschadigde clusters hebt (bad sectors)

Dit kan, maar hoeft niet. Als je in het BIOS andere gegevens hebt staan dan dat de harde schijf vereist dan krijg je dit soort dingen ook. Format.com zoekt dan naar een cluster die volgens het BIOS bestaat maar volgens de schijf niet. Vandaar dat het heel lang duurt.

Het beste wat je kan doen is wat TIBORV al aangaf.

Ga naar de site van de fabrikant, is het bvb een maxtor download dan PWRDIAG.EXE

Met deze tools kan je vaak heel de schijf opnieuw behandelen , haalt alle slechte sectoren eruit dmv een Low Level Format.
Hij voorziet de schijf als het ware van een nieuw laagje [bij wijze van spreken ]

Suc6 ; speedtouch.

Geachte meedenkers,
Bedankt voor jullie hulp, het is opgelost

En hoe? Wil ik graag weten.

Op de eerste plaats in de bios bij de instelling van de harde schijf van (auto) afgehaald en op user de waardes ingetypt zoals die op de behuizing van de harde schijf staan. Vervolgens proberen te formateren in DOS, weer geen succes. Harde schijf eruit gehaald en als slave in een andere PC gedaan waar XP op staat, geformateerd in windows op fat 32. Toen met patition magic gepartitioneerd. Weer teruggezet in de andere PC, DUS NIET IN DOS FORMATEREN want daar lukt het bij mij niet. Setup van windows 98 2e edit. laten draaien en klaar.

Trouwens, hij gaf in de BIOS maar 2,1 GB aan voor de schijf, dus vandaar dat handmatig instellen van de schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan