Formateren van ntfs drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoBuzz

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Lang ging het goed......maar uiteindelijk heeft System Works me de das om gedaan. Mijn ADSL provider heeft me afgeraden SW (met namen liveReg en LiveUpdate) te gebruiken. Helaas heb ik toen niet via de normale weg alles er af gegooid. 1 en al ellende. Uiteindelijk ben ik dan zover dat ik de c: schijf met windows (inclusief SW) wil formateren. Dat lukt dus niet. Ik heb al diverse berichten gelezen op deze site, maar geen hielp. Als ik de windows XP cd erin jas, dan krijg ik geen optie tot formateren. Hij geeft alleen aan dat het niet handig is om twee bestringssystemen op een partitie te hebben.....nee, no **** sherlock. Maar goed, om kort te gaan: Hoe kan ik de NTFS schijf formateren???:8-0:

tnx...

Na de melding dat het niet verstandig is om 2 windowsen op één schijf te installeren moet je gewoon doorgaan, dan komt vanzelf de optie om te formatteren ;)

Ik vraag me af wat Norton dan wel verkeerd zou doen in de ogen van jouw providers.

Drie dingetjes dan nog.......

1- Sarvo: Dat gewoon doorgaan na de waarschuwing van de dubbele besturingssystemen, heb ik al geprobeerd maar dan formateert tie dus niet zoveel. Hij zet windows ernaast waar mogelijk en anders overschrijft tie dingen. Waarbij dus de Program Files blijven als voor de nieuwe installatie.

2- Elisa: Het gaat er bij zonnet eigenlijk om de liveReg en LiveUpdate dingetjes van Norton. Die zouden de verbinding vertragen. Dat klopt want daar heb ik al ervaring mee.

3- Thomas Jan: Als ik fdisk zou gebruiken om de c: weg te halen....waar blijven mijn Gb's dan. Ik wil graag de d: en e: bewaren zoals ze nu zijn. Is het niet zo dan dat die ruimte wordt verdeeld over de andere partities?

Dan zie je echt ergens een optie over het hoofd.... :)

1- Sarvo: Dat gewoon doorgaan na de waarschuwing van de dubbele besturingssystemen, heb ik al geprobeerd maar dan formateert tie dus niet zoveel. Hij zet windows ernaast waar mogelijk en anders overschrijft tie dingen. Waarbij dus de Program Files blijven als voor de nieuwe installatie.

Ik denk dat je het nog eens rustig over moet doen.
Je krijgt n.l. ook een optie om te overschrijven.
De andere formatteert.

Nou dan zal ik wel een mysterieuze versie van XP hebben. Ik heb alles nog een keer geinstalleerd en nog steeds geen formateer-optie.:( Dan maar het raam uit.....of zijn er nog andere wegen die te bewandelen zijn....?

Wat ik zou proberen is met Delpart de partities te verwijderen.

http://www.svrops.com/svrops/dwnldutil.htm

Waarschijnlijk heb je niet voldoende ruimte op de opstartdiskette,om delpart erbij te zetten.
Verplaats\verwijder FDISK.EXE even om ruimte te maken en zet dan delpart erop.

Zoek ook even naar MOUSE.COM op de PC en kopiëer die ook naar de diskette.

Open daarna Autoexec.bat op de diskette,door er rechts op te klikken,kies dan bewerken.
Type daarna MOUSE.COM direct onder @ECHO OFF,ziet er dan zo uit,
@ECHO OFF
MOUSE.COM

plus nog een hoop tekst hieronder natuurlijk,en sluit daarna af met behoud van de wijziging.

Nu beschik je ook over de muis in delpart
Overigens,delpart ziet ook de (eventuele)NTFS-partitie!

Laatst bewerkt:
Als je kiest voor R (repair) dan krijg je ook geen optie formatteren.
Je moet gewoon voor install kiezen. Je krijgt dan je drives te zien.
Je kiest de drive uit waar nu al windows op staat.
Dan kies je voor formatteren. Windows begint dan te piepen dat je dan al je gegevens gaat verliezen.
Kies maar voor een langzame format.

Geloof me, jouw Windows is echt niet anders dan die van ons. Het is echt een kwestie van goed lezen en anders weer opnieuw beginnen.

Helaas Elisa, natuurlijk heb ik al die keren al voor de installatie optie gekozen. Bij de twee andere partities (FAT) vraagt tie wel om te formateren, maar de c: (die al NTFS is) krijg ik die optie niet. Alleen de keuzes van installatie en afbreken. Daarna verloopt het proces van het overschrijven waarbij er geen formateer mogelijkheden zijn. Ook heb ik al geprobeerd de c: te verwijderen. Ook dat is onmogelijk omdat er installatiebestanden op staan...whatever that may be....

Goed, dan zit je dus in de installatie. Ok
Dan begint Windows te piepen dat daar al een systeem op staat en dat het problemen gaat geven als je er 2 op zet. DAAR krijg je ergens de mogelijkheid te overschrijven (r-repair) of (f) formatteren. Heus het zit in een stomme r of f die je in moet typen. Zoiets
Zo'n essentieel onderdeel van Windows verdwijnt echt niet. Misschien mis ik wel iets want ik schrijf het ook maar uit mijn blote hoofd en formatteren doe ik niet iedere dag maar welk ieder halfjaar op 2 machines. Je ziet wat over het hoofd.
Ik blijf volhouden hoor :p

Ik bewonder je vasthoudendheid, laat daar geen twijfel over bestaan, maar.......ik heb XP nu al een keer of 6 geinstalleerd. Elke pagina heb ik wel 10 keer doorgelezen. Op zoek naar dat ene woord...format....nergens maar dan ook nergens.

Morgen zal ik nog een keer alles erop knallen en stap voor stap optikken welke mogelijkheden er zijn. Kan je een beetje meelezen zeg maar.

Alvast bedankt voor je medeleven en hulp....:D

:thumb:

Misschien begrijp ik het een en ander niet maar is het niet mogelijk om je cdspeler als boot te gebruiken zodat ie daarmee opstart. Dan krijg je toch de mogelijkheid om te kiezen welke partitie je wilt formateren?

Of heb ik alleen de klok horen luiden ?:rolleyes:

Als ik de windows XP cd erin jas, dan krijg ik geen optie tot formateren. Hij geeft alleen aan dat het niet handig is om twee bestringssystemen op een partitie te hebben
Hier moet je dus door gaan. Vervolgens kies je tochl die schijf uit met Windows er op. En dannn.................gaat Windows formatteren na ettelijke waarschuwingen.

Laatst bewerkt:
Geniaal......Slofje, inderdaad. Nu krijg ik wel de optie tot formateren. Ik heb de hele tijd niet via de cd geboot. Nu wel en prompt krijg ik de mogelijkheden. Ontzettend bedankt. Oja en Elisa, had je toch gelijk....one way or the other.....;)

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Gelukkig, ook weer opgelost.
Die Windows cd is ook een instinker.
Doet totaal verschillende dingen afhankelijk hoe je de cd start. Dat vergeet je nooit meer :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan