Formateren van oudere laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

niethandig

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
6
L.S.,

Zoals mijn gebruikersnaam 'niethandig' doet vermoeden, lukt het mij niet zelfstandig een computer te formateren. Ik zal eerst de situatie schetsen. Ik heb een netbook van twee jaar oud en die had nog xp, toen verkochten ze netbooks bewust nog met het oude systeem, en die werkt nog. Maar het scherm is uiteraard klein en het is eigenlijk mijn volwaardige computer geworden. Voorheen had ik een Acer laptop, maar dat was helaas een 'maandagochtendexemplaar' en deed het ondanks alle aanbevelingen hopeloos. Ik ben student, en had nadien het budget niet voor weer een laptop, laat staan een Apple die ik wel wilde vanwege mijn kunstacademie-achtergrond (veel medestudenten waren enthousiaste gebruikers vanwege de grafische kwaliteiten destijds).
Daarbij was ik vooral ook bezig met m'n universitaire studie en daarvoor was het voornamelijk schrijven, dus dat ik even geen groot scherm had was niet direct het grotste probleem. Inmiddels zou ik het toch fijn vinden weer groter te werken voor bepaalde grote werkstukken, kleinere aantekeningen maken op de netbook is prima en even werken ook maar continu is nu best veel. Ik heb voorheen ook een jaar of 3/4 last gehad van ernstige RSI, waardoor ik zelfs bepaalde vakken p de kunstacademie niet meer kon doen. Om dat nu weer te voorkomen wil ik een oude laptop van m'n zusje weer aan de praat krijgen.
Ik geef ruiterlijk toe dat die van m'n zusje oud is, ze kocht hem in augustus 2006 en het is een Toshiba Satllite A110-103. Ze kocht er toen een xp-cd bij , maar is die inmidels kwijt. Zelf heeft ze anderhalf jaar terug een nieuwe gekocht, omdat deze traag was geworden, maar ze had hem nooit geformateerd.
Momenteel zou ik graag een grotere laptop of pc kopen, maar dat lukt wederom helaas niet. Althans verder dan een nieuwe netbook kom ik niet, �n die oude werkt nog.