Formateren van XP Home PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
509
Hey,

Ik wil mijn PC gaan formateren, ik heb 3 partities C:, D: en Recovery partitie. Ik draai Windows XP Home. Hoe moet ik dit gaan aanpakken?
 
Als je een cd van win98 hebt kun je die erin doen en dan opstarten vanaf cd en dan kiezen voor opstarten in ms dos met ondersteuning voor cdrom
Vervolgens format c: en na het formatteren cd van de gewenste windowsversie erin en installeren. Andere drives van harddisk kun je evt later gewoon in windows formatteren

Succes
 
Je hebt zeker een "merk" pc?

Je zult dan ook wel een recovery disk hebben. Je kunt daar dan mee opstarten en de aanwijzingen op het scherm volgen
 
Ik heb een recovery disc. Staat er ook hoe ik moet formateren bij de aanwijzingen? En hoe moet ik dan weer Windows Xp er op zetten als ik hem geformateerd heb?

Ik heb idd een "Merk" PC
 
Als het goed is moet je er ook een handleiding bij hebben.

Maar je kunt opstarten met die recovery disk en dan zoekt die de recovery partitie op en zet windows er opnieuw op. Daarna heb je dus een schoon systeem (zeg maar terug gezet naar fabrieks stand)
 
Oke bedankt voor de info, maar ik moet dus niet formateren maar herstellen?
 
Als je die recovery gebruikt wordt je systeem weer kaal terug gezet. Je kunt het zien dat je een image aan het terug zetten bent
 
Geplaatst door m@rio
Je hebt zeker een "merk" pc?

Je zult dan ook wel een recovery disk hebben. Je kunt daar dan mee opstarten en de aanwijzingen op het scherm volgen

Ik had xp al geinstalleerd toen ik de computer kocht maar ik kom niet in de recovery, ik heb me laten vertellen dat ik dan F10 in moet duwen als de computer opstart maar dan kom ik in de bios. Hoe kom ik verder in de recovery.
 
Verschilt per pc en zal wel in de bijgeleverde beschrijving staan hoe je e.e.a. moet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan