formateren windows 2000pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucretia17

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2003
Hi

Op mijn laptop heb ik win 2000pro staan,maar mijn laptop is zo traag geworden dat ik weer terug wil naar win98, dus eigenlijk alles zoals ik hem kocht.
Mijn probleem is dat ik niet in C:/ kan komen om opdracht te geven dat de gehele schijf schoon moet

Dus c:/ format c:/u en dan de software weer te installeren?

Kan iemand mij helpen om stapsgewijs dit te doen?

Groetjes Lucretia

Als je orginele cd van windows 98 hebt. start je daarmee op. dan doe je opstarten vanaf de cd rom. daarna met ondersteuning van cd-rom. dan kom je in de windows 98 setup die kan je afsluiten met F3 dat doe je dan ook. dan ben je uit de setup. dan typ je format c:\ en dan wordt de c schijf geformateerd succes ermee :thumb:

Groetjes,

Als je de schijf als ntfs hebt geformateerd in win2000 zul je eerst fdisk/mbr en fdisk moeten doen en dan je nondos pratitie verwijderen, en daarna een nieuwe partitie aan moeten maken.
Daarna kun je formateren.

Zie bijlage

Bijlagen

Hi

Ik zit nu in A:/,toen heb ik opdracht gegeven A:/C:
zit dan in C:/
Maar als ik nu opdracht geef format c:/u
geeft het aan

Format notsupported on drive C:
Format terminated

Wat nu?

Groetjes Lucretia

Heb je schijf ls ntfs geformateerd toen er win2000 op stond?
Dan zul je met een win98 opstartdiskette op moeten starten en dan fdisk/mbr moeten doen (merk je verder niets van als je het commando geeft, zolang je maar geen fout melding krijgt is het goed).
Daarna fdisk en nondos partitie verwijderen en nieuwe partitie aan maken daarna opnieuw opstarten van af win98 opstartdisk en dan kun format C: doen.

Formatteren doe je van af de A:/drive met commando format c:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dit is niet goed Ik zit nu in A:/,toen heb ik opdracht gegeven A:/C:
zit dan in C:/
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt win2000 en je wilt 98 erweer op. Dan hoort je vraag niet in installeren XP.

Derhalve verplaatst naar de juiste sectie

Hallo Helpers

Hartelijk dank voor de hulp, ben bezig met formateren!
Toppie!

Groetjes Lucretia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan