Formateren XP lukt niet ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
2
Ik probeerde windows XP opnieuw op mijn laptop te installeren, echter hij geeft de melding dat de schijf beschadigd is en dat ie niet geformatteerd kan worden. Inmiddels is de schijf wel geheel leeg .. de installatie gaat alleen niet verder vanwege die melding.

Zonder XP cd erin start hij niet eens meer op .. hij start de hele tijd overnieuw op. Iemand enig idee wat er mis is?? Kan het zijn dat de harde schijf idd kapot is en dat het daarom niet werkt?
 
Had ik eerst ook bij 43 procent,hij was bij mij idd kappot,ik dus schijf letterlijk gemolt,zat er op 1 of andere manier een stukje stof in mijn schijf,en een heel klein krasje = kaduuk,maar neem niks van mij aan,er kunnen andere redenen zijn,hopen dat je hem kan repareren!:)
 
Zit een nog een floppy station in?
Probeer dan de bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het niet helemaal
1) niet geformatteerd
2) schijf leeg
3) je kunt wel met de installatie beginnen??
vertel mij eens hoe dat kan.
de exacte foutmelding zou wel eens belangrijk kunnen zijn....dus....
 
@ wanderer:
Error™

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

Deze actie (...649273) is niet toegestaan
(interne identificatie: engine::engine::action_not_permitted)
 
Als ik je tweakers link aanklik krijg ik een foutmelding van die page.
Dus graag je link nazien.
 
Excuus,is hersteld,had kennelijk alleen de link naar Microsoft getest :eek:
 
Zonder de installatie cd van XP blijft hij telkens opnieuw opstarten .. ik zet em aan en letterlijk 2 seconden later start hij opnieuw op, en 2 seconden later weer etc ...

MET de cd probeer ik windows opnieuw te installeren. Als eerste krijg ik de melding:

"Deze partitie is te vol, beschadigd, niet geformatteerd of met een incompatibel bestandssysteem geformatteerd. Om de installatie te kunnen voortzetten, zal deze partitie moetern worden geformatteerd".

Vervolgens formatteer ik de schijf, maar dat mislukt. Ik krijg dan de melding

"Setup kan de partitie niet formatteren. De schijf is mogelijk beschadigd. Controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer. Als het een SCSI-schijf betreft, zorg en dan voor dat uw SCSI-apparaten correct zijn afgesloten (met een terminator). Raadpleeg de handleiding bij uw computer of SCSI-adapter voor meer informatie".

U dient een andere partitie voor Windows XP te selecteren".


(Heb ik niet, er is maar 1 partitie)

De schijf is wel leeg blijkbaar .. 38146 MB (38146 MB vrij) geeft ie aan.

Floppydrive heb ik niet, en ik kom windows dus al niet meer in dus de rest kan ik ook niet proberen neem ik aan?
 
Nog een idee is om je harddisk als 2e schijf in een andere pc te hangen, en vanuit daar te formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan