formateren zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

smokey1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
3
hallo ik heb een jaar geleden mijn compter bij een telefoon abonement gehad waar xp op geinstalleerd zat maar geen xp cd (heb wel de key erbij) nu wil ik mijn computer formateren kan dit zonder cd dat ik hem terug haal naar de fabrieks instelingen ben al tijdje op google op zoek maar kom er nog niet uit ik hoop dat iemand me kan helpen groeten
 
met formatteren ben je alles kwijt......dus ook xp.
Hoe wil je dan xp er weer op krijgen.
Zit er niet een verborgenpartitie met xp daarop voor geinstalleerd.
 
Als het je al lukt kan je inderdaad niet erug naar fabrieks instellingen!!

Bij sommige pc's moet je de toets F11 ingedrukt houden (als dit hem niet is kun je de andere zoals f8 proberen) bij opstarten en dan krijg je daar de optie om terug te gaan naar fabrieks instellingen.
Dat is als je tenminste niet de files hebt verwijderd die nodig zijn om dat te doen, die staan meestal op de d of e schijf.
 
Als het je al lukt kan je inderdaad niet erug naar fabrieks instellingen!!

Bij sommige pc's moet je de toets F11 ingedrukt houden (als dit hem niet is kun je de andere zoals f8 proberen) bij opstarten en dan krijg je daar de optie om terug te gaan naar fabrieks instellingen.
Dat is als je tenminste niet de files hebt verwijderd die nodig zijn om dat te doen, die staan meestal op de d of e schijf.

ik heb ze allemaal al een keer geprobeerd maar hij gaat gewoon opstarten niet naar zo,n menu
 
Welk merk heeft de computer.....
 
Smokey,

Ja, dit kan in het volgende geval:

Tijdens de installatie van XP, gebruikt XP maar een bepaalde map namelijk de I386 map. Indien deze map lokaal op je C schijf staat (vol natuurlijk ;)), kun je dit kopieren naar een bootable cd.

Vervolgens sluit je de pc af en start je op vanaf de net gebrande cd.

Formatteer de hard drive (als dat de bedoeling is, anders sla de formatteer stap over) en maak een map i386 op de C schijf aan.
Kopieer hierin alle files uit de gelijknamige map op de cd. Vervolgens ga je naar de map toe en open je het bestand setup.

De windows installatie zal nu starten met als bijkomend voordeel dat je nooit meer een cd in hoeft te voeren als je drivers gaat updaten/installeren.
 
Smokey,

Ja, dit kan in het volgende geval:

Tijdens de installatie van XP, gebruikt XP maar een bepaalde map namelijk de I386 map. Indien deze map lokaal op je C schijf staat (vol natuurlijk ;)), kun je dit kopieren naar een bootable cd.

.

Volgens mij kan dit niet, ik heb er nog nooit van gehoord tenminste.
Weet wel dat als je die i386 slipstreamed met je xp cd dat je dan een xp installeerd met direct alle updates ect. maar enkel installeren met i386??? ik heb mijn twijfels
 
@D2Freak
kun je dit kopieren naar een bootable cd.
Dit klingt zo ongeveer alsof er lege bootable cd's bestaan,maar dat is dus niet het geval.

Misschien wel handig,als je ook even uitlegt hoe je die cd bootable maakt ;)
Vervolgens ga je naar de map toe en open je het bestand setup.
Setup(exe) is het geval met b.v. Win98,maar in XP is het respectievelijk,afhankelijk of je met de cd boot,of dat je in Windows opstart,het bestand WINNT.EXE of WINNT32.EXE.

@whisperTT
Volgens mij kan dit niet, ik heb er nog nooit van gehoord tenminste.
Weet wel dat als je die i386 slipstreamed met je xp cd dat je dan een xp installeerd met direct alle updates ect. maar enkel installeren met i386??? ik heb mijn twijfels
Je hebt genoeg aan de i386 map,dus dat klopt wel.

Alleen slipstream je niet met de i386 map,want die staat tenslotte al op de (originele) XP cd,maar met b.v. SP1 of SP2 en\of losse hotfixes.

Greetz
 
Hallo,

Ik zie dat jullie allemaal heel veel verstand hebben van computers, ik heb dat dus echt niet en dus heb ik hulp nodig. Mijn computer valt namelijk regelmatig uit en ik sta op het punt om een nieuwe computer te kopen. Maar voor ik dat doe, zou ik wel willen proberen om mijn computer helemaal leeg te ruimen en weer een nieuwe start te maken.

Ik zie dat jullie heel veel tips allemaal hebben. Ik heb ook heel goed gelezen maar ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb een zelfbouw computer, door mijn vader gemaakt die 2 jaar geleden is overleden dus ik heb geen idee wat ik nou met de computer zou moeten doen.

zou iemand mij misschien willen helpen met een wat makkelijkere uitleg.

Groeten,

Peter
 
@stonieman Welkom op helpmij

Op helpmij is het niet toegestaan een vraag te stellen in iemand zijn topic, dat is verwarrend voor de topicstarter als er 2 vragen door elkaar lopen. Daarom zou ik je willen vragen een nieuw topic te starten met je vraag.
Daarnaast is het topic uit 2007, niet echt actueel meer. Om deze reden gaat dit topic op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan