Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
274
Ik weet voor mijn leeftijd(15) veel over computers, maar ik heb nog steeds een vraag over formateren.

kan iemand een manier vertellen.


als het kan via een uitvoercode bij start/uitvoeren en dan moet ik die code weten want die ben ik 1.5 jaar geleden vergeten.

alvast bedankt!!!

KeViN
 
Snap niet precies wat je nou wil? Gewoon je harddisk formatteren? Format c: misschien?
 
Formateren doe je via een opstart floppy en niet vanuit Windows.
Dan het commando
format c:
 
De schijf waar windows niet opstaat kun je wel vanuit windows formateren. Dit doe je gewoon door in deze computer op de schijf te klikken (waar windows niet opstaat!!!) met rechtermuisknop en dan Formatteren.
 
Geplaatst door Robbert1978
De schijf waar windows niet opstaat kun je wel vanuit windows formateren. Dit doe je gewoon door in deze computer op de schijf te klikken (waar windows niet opstaat!!!) met rechtermuisknop en dan Formatteren.
Waarom krijg ik dan een melding van Windows
dat de schijf ingebuik is als ik een andere schijf dan C wil formateren.:rolleyes:
 
kan je helemaal vanaf het begin even uitleggenhoe hetmoet. ik heb dat nog nooit gedaan namelijk.
kan je het over msn zeggen (kevin_ingen@hotmail.com) of anders een text documentje maken.

bedankt.





ps. ik heb os 98se
 
Goh ik dacht dat jij zoveel van computers wist? Zou ik maar niet te hard meer zeggen aangezien je niet eens weet hoe je moet formatteren!!!

Gewoon opstarten in msdos (met opstartdiskette, of met cdrom van win98 ofzo die is ook bootable). Daar zit je nu in dos en dan typ je gewoon in format c:

ff instructies volgen en klaar is keesie
 
Geplaatst door crash

Waarom krijg ik dan een melding van Windows
dat de schijf ingebuik is als ik een andere schijf dan C wil formateren.:rolleyes:

ff beter lezen crash :evil: staat de schijf die windows <b>niet</b> gebruikt, kun je vanuit windows doen.


verder ja opstarten met opstart diskette naar dos prompt gaan en format c typen.
 
Geplaatst door tazman
ff beter lezen crash :evil: staat de schijf die windows <b>niet</b> gebruikt, kun je vanuit windows doen.
Sorry hoor Tazman,
kennelijk worden dus al mijn schijven door windows gebruikt.:confused:
(behalve de floppy)

Ik krijg namelijk altijd die melding welke schijf ik ook neem.
Dus ik formateer de schijf altijd via Dos.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash

Sorry hoor Tazman,
kennelijk worden dus al mijn schijven door windows gebruikt.:confused:
(behalve de floppy)

Ik krijg namelijk altijd die melding welke schijf ik ook neem.
Dus ik formateer de schijf altijd via Dos.
Mogelijk draaien er nog programmaatjes al dan niet op de achtergrond die op die andere schijven staan? :confused:

Olav
 
Ik vink meestal via msconfig alles uit.
 
Geplaatst door Olav

Mogelijk draaien er nog programmaatjes al dan niet op de achtergrond die op die andere schijven staan? :confused:

Olav

hoe kunnen er proggie op de achtergrond draaien als je met een bootflop naar dos prompt gaat en vandaar uit een format doet ??
 
Geplaatst door tazman


hoe kunnen er proggie op de achtergrond draaien als je met een bootflop naar dos prompt gaat en vandaar uit een format doet ??

Ging erover als hij het vanuit Windows verkenner probeerde :confused:

Olav
 
Geplaatst door Olav


Ging erover als hij het vanuit Windows verkenner probeerde :confused:

Olav

sorry olav
was eigenlijk meer voor crash bedoeld nav zijn antwoord

Sorry hoor Tazman,
kennelijk worden dus al mijn schijven door windows gebruikt.
(behalve de floppy)

Ik krijg namelijk altijd die melding welke schijf ik ook neem.
Dus ik formateer de schijf altijd via Dos.

was ff lees foutje van mij inclu :eek:

maar inderdaad als jij windows op C zet en bv applicaties op D en dan D probeerd te formateren vanuit windows zal dat niet gaan als deze applicaites gebruikt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan