formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Berichten
343
Hier even een vraag voor een kennis, hij heeft windows ME op zij pc staan met een harde schijf verdeeld in c en d. Hij wil zijn harde schijf formateren (waarschijnlijk omdat hij geinfecteerd is) Na alleen format c te hebben gedaan, start de pc weer op maar stopt automatisch weer na een aantal minuten, hij geeft dan verschillende foutmeldingen. Nu wil hij in zijn geheel formateren. Is dat verstandig? of moet hij toch anders te werk gaan?

Groetjes Beernd
 
Format

Idd. format c: /u op alle partities

Beter nog is Fdisk om de partities te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Daarna dus format c: /u

Grtz.
 
Dus als hij als alle partities wil formateren dan typen:

format c:/u

en dan opnieuw opstarten met de bootdiscette? en windows er opnieuw opzetten.Heeft hij dan de partities weer of moet hij die er dan opnieuw opzetten?

(Die partities opnieuw aanmaken zijn daar dan handleidingen voor?)

weer een hele rits, maar ja
 
ff offtopic vraagje was het verschil tussen format c:/ en format c:/ u???

als ik format c: doe gaat hij ook formateren.
 
Laatst bewerkt:
Sorry tron, jouw antwoord een paar keer gelezen en u snap ik 'm. Met fdisk formateert hij dus zijn hele harde schijf(moet dit ook met de bootdiscette?).
Mijn vraag over hoe die partities er weer op te krijgen blijft wel staan en kesum zijn vraag is ook wel weer interesant.
 
Laatst bewerkt:
Fdisk formateert de harde schijf maar met dit programma kun je ook weer partities aanmaken.
 
ff nog wat dingen op een rijtje zetten:

Fdisk is een progje dat je harde schijf in partities opdeelt (het progje wordt op de harde schijf gezet als je een pc boot met een bootdiskette). Fdisk is geen formatteerprogramma. Wel is het zo dat je na het maken van partities met Fdisk de harde schijven MOET formatteren, ze zijn anders niet te benaderen / bruikbaar.

De parameter /u betekent niets meer en minder dan dat de schijf onvoorwaardelijk wordt geformatteerd : terugzetten / herstellen van op de schijf staande data is er niet meer bij.

Ik ben het met Tron eens dat het wellicht handig is om de partities opnieuw aan te maken maar als je nog nooit met Fdsik hebt gewerkt, is dit niet aan te bevelen. Fdisk is een klein, maar voor iemand die er nog nooit mee gewerkt heeft, best wel een lastig progje.

Als er dus weinig kennis van het progje aanwezig is, dan is mijn advies in JOUW situatie :

De pc opstarten met een (ME) bootdiskette,
als 'ie geboot is en er staat a:
dan de D schijf formatteren met het commando format d: /u (denk aan de spatie tussen : en /)

Is dit geregeld dan het commando format c: /u (denk weer aan de spatie....)

Als ook C is geformatteerd, nogmaals de pc opnieuw opstarten met de bootdisk en als dat gedaan is, de cd erin van ME en intypen achter de (op het beldscherm staande) a:

cd e: (je gaat nu naar het cd station -> vaak E)

Type achter e:

SETUP.EXE

en de installatie van ME begint.
 
Laatst bewerkt:
Nou bedankt allemaal voor jullie reactie, hij kan aan de slag.

Bedankt namens wallstreet, Beernd
 
OF JE KOOPT GEWOON EEN NIEUWE PC .......:eek: :p

HA DIE BENNY.........:p :thumb:
 
Hij kwam er maar niet uit, heeft wel vier keer alles geformateerd, en nadda noppes niets. pc weggebracht, en wat blijkt moederboard kadduk. Krijgt de kous toch gelijk!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan