formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

monja

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
72
heb een serieus probleem
ik werk dus met windows xp prof
nadat ik vanmorgen format c uitgevoerd had wilde ik de d - schijf formateren maar dit lukte me niet
nu verwijderde ik handmatig alles op schijf D maar er blijft een restant staan van ruim 312 mb
waarom kan ik dit niet verwijderen .
wanneer ik D open staat er niets meer
 
Hoi.........

als je in deze computer de d: aanklikt kan je hem vandaar uit formateren. Heb je dit geprobeerd?


groet
Harmen
 
Misschien handig om te weten hoe en waarmee je formatteerd. Stond XP op c: etc?
 
ik deed het via mijn computer daar klikte ik rechts op de d-schijf dan op formateren maar niets.
windows xp staat op c-schijf
 
heb je het al geprobeert met Fdisk van af een opstart disk?
 
nee dat deed ik nog niet
maar als ik het goed begrijp moet ik er dus een opstardisk indoen en dan formateren??
 
Hoi met fdisk werkt het als volgt,

Je start op vanaf a: dan rateld ie een minuutje ofzo dan krijg je de keus:

Opstarten met cd rom
opstarten zonder cdrom

Kies opstarten zonder cdrom ondersteuning, deze optie heb je nodig als wil gaan installeren.

Als ie dan uitgerateld is kom je in de a:
Als je zeker weet !!!!! Dat het D: is die je moet formateren kan je daar in typen format d:[enter]


Dan formateert ie je D: als alles goed gaat. (maar dat had ie eigenlijk al moeten doen zoals je het geprobeerd hebt.


succes

Harmen
 
Je kunt met die diskette ook Fdisk opstarten. Dan de D-partitie verwijderen. Mogelijk is dat een NTFS partitie, dan zou je hem zien als een non-DOS partitie. Maar je kunt hem wel verwijderen. Gegarandeerd dat dan ook alle data weg is. Daarna kun je weer de gewenste partitie(s) aanmaken.
http://www.tweakers.net/meuktracker/2751
 
Je kan toch ook met de orginele cd van xp je fouten herstellen en ook problemen oplossen< of zie ik dat verkeerd? want ik heb van XP ook geen bootdisc, jullie wel dan??
 
Start even op met je xp cd en bij de vraag of je xp wilt instaleren druk je op ja(enter).
Nu krijg je een scherm waarmee je de partities kunt beheren.Verwijder nu partitie D .Vervolgens maak je weer een nieuwe D partitie met de groote die er wordt aangegeven.Druk nu op F3 om af te sluiten.
Verwijder de cd uit de lade en start opnieuw op.
Zoek nu de D partitie en formateer deze dmv.de rechter muisknop.


B.Jager
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan