Formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik zou graag mijn PC herinstalleren,en wil zodoende mijnharde schijf formateren.Nu heb ik geen floppy-lezer.Mijn PC boot op mijn CD-ROM.Wie kan mij zeggen hoe ik langs een CD kan Formateren?

Thanks

Geplaatst door cort
Ik zou graag mijn PC herinstalleren,en wil zodoende mijnharde schijf formateren.Nu heb ik geen floppy-lezer.Mijn PC boot op mijn CD-ROM.Wie kan mij zeggen hoe ik langs een CD kan Formateren?

Thanks
[/QUOTWat wil je erop gaan zetten?
Xp?

XP installeren

Gewoon installeren, kies niet voor upgraden maar een volledige installatie en XP fomateert je HDD voor je...

gr. Kenneth

Is mijn Harddisk dan helemaal proper?Heb ik ook nod de keus voor FAT32 of NFTS ?Nu is het NFTS en ik zou graag in FAT32 gaan.

Thanks

geen probleem

dat kun je zelf allemaal aangeven. Je HDD is helemaal schoon als je XP laat formatteren.

gr. Kenneth

Re: XP installeren

Geplaatst door kennethbeer
Gewoon installeren, kies niet voor upgraden maar een volledige installatie en XP fomateert je HDD voor je...

gr. Kenneth

De vraag van de topicstarter was of het zonder floppydrive kon.....
Antwoord is ja.
daarom vroeg ik welke windowsversie hij wilde installeren,blijkt xp te zijn.

Welnu,zorg in je bios dat de pc als first boot de cd speler heeft,start de pc op,en kies dan als het word gevraagd om op te starten van cd rom,verder zie je dan dat je kan formatteren vanaf cd rom,en volg verder de installatiewizzard.

Ik heb het geprobeerd en ik denk dat het gaat.Maar ik krijg geen keuze om in FAT32 te gaan.De partitie die ik wil formateren is in NTFS en ik zou graag die partitie hebben in FAT32

Thanks

Geplaatst door cort
Ik heb het geprobeerd en ik denk dat het gaat.Maar ik krijg geen keuze om in FAT32 te gaan.De partitie die ik wil formateren is in NTFS en ik zou graag die partitie hebben in FAT32

Thanks

Als je kiest voor de optie om de schijf te formatteren via die xp cd,dan krijg je zeker weten ook de vraag of je wil formatteren in ntfs of fat32 !!!

Ik heb het geprobeerd ,maar ik krijg enkel maar de keuze voor NTFS en niet voor FAT32.Is dit misschien omdat mijn partitie nu in NTFS staat ?
Help

Thanks

Niet perse.

Hoe groot is de partitie die je wilt formatteren?

Ongeveer 115 GB.

Vroeger formateerde ik langs een DOS command.Maar hoe geraak ik aan mij C:/format c

Thanks

Geplaatst door cort
Ongeveer 115 GB.

Vroeger formateerde ik langs een DOS command.Maar hoe geraak ik aan mij C:/format c

Thanks

Geplaatst door m@rio
Niet perse.

Hoe groot is de partitie die je wilt formatteren?

Weet jij hoe dat zit Mario?

Partities boven een bepaalde groote kunnen alleen maar ntfs.

Hoe je in c komt zonder flop....opstarten met een 98 cd

Zeg Mario,

Ik ben een netwerkje aan het bouwen en mijn 2 andere PC's draaien met FAT32.Speelt het geen rol als de derde PC dan op NTFS draait?

Thanks

Geplaatst door cort
Heb ik al gezegd ; 115 GB

Nee het gaat me om wat M@rio schrijft,dus dat het niet noodzakelijk is dat je de keuze krijgt van formatteren in Ntfs,of in Fat 32,maar hij schrijft dus dat je die keuze niet hoeft te krijgen,daar gaat het me om.
En dat zou dus misschien af kunnen hangen van de grootte van jouw schijf,dus:...misschien is het dus zo dat een hele grote schijf geen fat 32 meer ziet,maar alleen Ntfs,en met die wetenschap is jouw vraag opgelost,snappie?

In een netwerk heb je daar geen problemen mee

Geplaatst door LEONEHONDA

Nee het gaat me om wat M@rio schrijft,dus dat het niet noodzakelijk is dat je de keuze krijgt van formatteren in Ntfs,of in Fat 32,maar hij schrijft dus dat je die keuze niet hoeft te krijgen,daar gaat het me om.
En dat zou dus misschien af kunnen hangen van de grootte van jouw schijf,dus:...misschien is het dus zo dat een hele grote schijf geen fat 32 meer ziet,maar alleen Ntfs,en met die wetenschap is jouw vraag opgelost,snappie?

Een aantal minuten geleden heb ik het al uitgelegt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan