Formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter klpd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

klpd

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2003
Hallo experts,

ik heb mijn pc verkocht en nu wil ik hem formateren win xp,maar dat lukt mij niet echt wie helpt mij uit de brand??

Groeten,

Marcel

Wil je hem formatteren en XP opnieuw installeren?

Stop de cd van Windows XP erin, als het goed is start de computer dan op vanaf de cd bij het opnieuw opstarten. Is dit niet zo dan moet je even naar de bios gaan (in de meeste gevallen del drukken bij het opstarten, soms ook F1). Hier zie je bij boot de opstart volgorde. Zet hier je cdrom station bovenaan en ga weer uit de bios (wel ff opslaan kiezen).

Vervolgens start je op, dan moet je even een toets indrukken om vanaf cdrom op te starten, dat geeft hij ook aan. Vervolgens de setup doorlopen. Dan vraagt hij op welke schijf je xp wilt installeren, dan kun je daar ook kiezen voor formatteren, anders moet je even kiezen voor partitie verwijderen en dan voor partitie aanmaken.

Succes ermee

Hoi,

Ik wil hem aleen formateren zodat alles eraf is voor dat die weggaat.

Groeten,

Marcel

Dit kan ook op die manier, en dan gewoon na het formatteren de installatie van XP afbreken.

Heb je anders misschien de cd van Windows 98? Daar kun je kiezen voor opstarten in msdos mode met het opstarten van je pc als die cd erin zit. Dan zit je in msdos mode en kun je gewoon format c: doen

Wist u dat.... een geformatteerde harddisk nog steeds leesbaar is?!
Misschien voor de 1 iets nieuws, voor de ander heel normaal.

Op een wat oudere pc (pent 2, 233 MHz) ben ik aan het experimenteren gegaan omtrent dit onderwerp.
Op deze pc draait win2000 op de primaire master.
De secundaire kabel hangt aan een bracket (uitneembare harddisk) en kan dus master of slave zijn.

Ik heb een "voorraadje" harddisken tussen 1 Gb en 4 Gb.
Op deze disken staat leesbare data.
Ik heb een disk geformatteerd op Fat 16. Na herstarten win 2000 het programma Pc Inspector / File Recovery erop losgelaten.
Zonder enige moeite komt de data boven tafel.

Een format op Fat 32 leverde hetzelfde resultaat.

Na een format op NTFS was de data weg ! Maar.....
Wonder boven wonder:
Herstart win 2000, en format terug naar FAT 32: en ja hoor! de data is weer leesbaar !!! Nou vraag ik je
:confused:

Print het document in de bijlage uit.
Volg de instructies aldaar.
Je harddisk is dan leeg, en alle partities eraf, maar overschrijven blijft een pré.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan