formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfonteine

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Berichten
6
Ik wil mijn computer formateren, en heb eerst de pagina's hier over doorgelezen en uitgedraaid en ben begonnen.
eerst de schijf partitioneren, en dat ging nog goed dan moet je volgens de aanwijzingen op de knipperende prompt format C: invoeren.

Maar die knipperende prompt daar staat dan wel: A:/> oke, maar als ik daar format C: achter invul krijg ik de volgende melding:

Dat de opdracht of de bestandsnaam fout is??:shocked:

Wat is er, of doe ik fout??
 
tik in

d: (druk dan op enter)

dan zie je d:/ en tik dan in format c
 
Na het partitioneren eerst nieuw opgestart?
 
Laatst bewerkt:
bork zei:
tik in

d: (druk dan op enter)

dan zie je d:/ en tik dan in format c

Hoeft niet altijd D: te zijn.

@ bfonteine, Je opstart diskette, maakt een ramdisk aan. Kijk daar welke letter dit is, en dan tik je bvb E: dan krijg je E:\ tik dan format c:
 
hij wil windows 98 gaan instaleren, want daar gebruik je nog het format c commando zoals hij nu doet, bij xp en 200 zit formateren in de setup zelf.

en je maakt eerst je partities in windows 98 en daarna ga je pas formateren, dus opnieuw opstarten vanuit fdisk heeft geen zin als je vanuit A: schijf wil gaan formateren.
 
>>>>>>je maakt eerst je partities in windows 98 en daarna ga je pas formateren<<<<


Sorry hoor????ZO nee toch.

Na Fdisk altijd eerst weer opstarten anders is het niet geldig
 
Met windows 98 kun je ook booten op de cd-rom. Tijdens de setup wordt er gevraagd of je wilt formatteren.
 
Paul-RT zei:
Met windows 98 kun je ook booten op de cd-rom. Tijdens de setup wordt er gevraagd of je wilt formatteren.

Sorry Paul, maar bij W98 gaat dit niet. Is namelijk geen bootCD
 
bork zei:
hij wil windows 98 gaan instaleren, want daar gebruik je nog het format c commando zoals hij nu doet, bij xp en 200 zit formateren in de setup zelf.

en je maakt eerst je partities in windows 98 en daarna ga je pas formateren, dus opnieuw opstarten vanuit fdisk heeft geen zin als je vanuit A: schijf wil gaan formateren.

Zoals ik al gezegd heb, op je opstart diskette staat geen format.com. Die wordt wel aangemaakt in je ramdisk. En zoals Bandit al zei, na een fdisk moet je gewoon terug opstarten.
 
Wel vreemd dat ik in vroeger tijden zo vaak op een orriginele windows 98 cd-rom geboot heb, en vervolgens een vlekkeloze setup zonder typewerk in dos..... :rolleyes:
 
BANDIT123 zei:
Met Opstart Disk met Cdrom ondersteuning zal hij wel bedoelen,dan wel

Dat zou wel eens kunnen.

Maar er is toch ergens een link, hier op helpmij, die alles haarfijn uitlegd. Ga even kijken.
 
Paul-RT zei:
Wel vreemd dat ik in vroeger tijden zo vaak op een orriginele windows 98 cd-rom geboot heb, en vervolgens een vlekkeloze setup zonder typewerk in dos..... :rolleyes:

Sorry Paul, maar ik heb al 100 derden installaties gedaan, met W98, maar nooit een bootable Cd tegengekomen. Vanaf ME wel, maar ?
 
Paul-RT zei:
Wel vreemd dat ik in vroeger tijden zo vaak op een orriginele windows 98 cd-rom geboot heb, en vervolgens een vlekkeloze setup zonder typewerk in dos..... :rolleyes:


Ja, dat waren mooie tijden.

Maare, die oem cd's waren geen originele cd's.

Heb ze wel zelf gemaakt met een opstartimage van een 98 opstartflop.

Alleen toen 98SE uitkwam, waren er inderdaad opstart cd's van, van Microsoft, maar alleen voor OEM's.
 
Mensen, wat een partij antwoorden:D zaten jullie allemaal op mij te wachten??:rolleyes:

Maar Ik heb gedaan wat Bork vertelde in zijn eerste antwoord: vanaf D format C maar..

Ik heb achter A:\> en B:\> en E:\> format C (of C:) gezet en krijg toen het volgende antwoord: "de opdracht of bestandsnaam is onjuist."

Achter C:\> en D:\> format C (of C:) leverde het volgende antwoord op:
"het mediumtype is ongeldig. bezig met lezen station C (of D )

En toen?:(
 
Ik heb een andere disk genomen en nu kom ik wel een stukje verder en dan gaat het niet meer.:shocked:
Als ik format c: /u intik krijg ik de tekst: waarschuwing:alle gegevens ect,ect.
dan krijg je : Wilt U doorgaan ( Y / N ) en als ik dan Y intik komt weer de knipperende promp B:/ > tevoorschijn.

Het maakt geen verschil of ik nu een hoofdletter of een kleine gebruik, iedere keer herhaalt hij het zelfde.:evil:

oemomenoe??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan