formatteren/ administrator paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

seba

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Berichten
1
Beste,

Ik heb zojuist de pc van een vriend geformatteerd en nu heb ik het volgende probleem. (xp pro) In het scherm omtrend de administrator name kun je een paswoord ingeven. Maar als ik niets ingeeft, geeft het problemen en als ik een intyp is het niet het juiste. Ik heb zeker geen typfouten gemaakt. Wat moet ik doen? Dat kan toch geen paswoord zijn van voor de formattering?

Alvast bedankt!
 
Heb je niet perongeluk voor herstel consol gekozen.
 
Hallo ik heb dit dus ook meegemaakt en ik kon het wel vergeten, ik heb XP toen op een andere partitie gezet, maar het vervelende is dat ik dus niet meer bij mij belangrijke doc kan komen die staan er wel maar ik heb geen inzage meer, dat is nu eenmaal beveiligd, en ik weet niet eens wat een administrarwachtwoord is, ik heb hetzelf nooit ingevoerd.........
 
Je kan het administrator paswoord resetten met enkele utillities (het huidige paswoord kennen is niet nodig):
bijvoorbeeld EMCD: hier of Offline NT Pasword registry editor: hier
Deze progs werken :thumb:
Schrikt misschien wat af, maar zo moeilijk is het nu ook weer niet. Zelfs ik kreeg het voor mekaar!
Uiteraard kunnen deze progs misbruikt worden, maar in gevallen zoals deze zijn ze goud waard.
 
Hallo Decomp, het is een knap verhaal, maar wat moet ik nu intoetsen als er om een administatorwachtwoord word gevraagd???
Die site's zijn voor vele onduidelijk....
Ik heb het gdwl maar ik kon het niet eens openen, dat moet weer met een ander proogie, en toen kreeg ik weer van die rare computertaal waar ik niets van weet???
 
Nou, melaniem, ik kan jou laatste reactie niet helemaal volgen. Misschien schept dit iets meer duidelijkheid.
Op de opgegeven sites kan je een download doen waarmee je een bootdisk kan maken. Je moet de instructies goed volgen. Met die bootdisk moet je nadien dan opstarten en kan je aan de slag om het paswoord te resetten zodat je geen paswoord moet opgeven. Als het niet volledig duidelijk is hoe je dat allemaal moet doen, moet je er best niet aan beginnen. Je kan er wel wat mee verpesten op je systeem!

Weet niet wat je allemaal hebt gedaan, maar de EBCD download is een zelfuitpakker en de offline NT download is een zip-file. Die laatste moet je zelf uitpakken met een zip-programma: winzip, ultimatezip, zipgenius,...keus te over!

Maar als ik niets ingeeft, geeft het problemen en als ik een intyp is het niet het juiste.
Seba, wat bedoel je met dat geeft problemen? Je bedoelt toch dat er nooit een paswoord is opgegeven en het niet uitmaakt of je er een ingeeft of niet?
 
Dus als ik heb goed begrijp moet ik dat bestand gewoon even op een cd branden en met die cd de computer opstarten?
 
De gedownloade bestanden zijn gecomprimeerd en moeten eerst uitgepakt worden.
Offline NT: bestand unzippen en dan heb je o.a. een ISO-file staan. Brand die iso als image naar een CD. Klaar is kees. Met die CD kan je booten en je ding doen.

EBCD: is een winrar zelfuitpakker; dus de exe starten en alles laten uitpakken naar de gewenste locatie. Nu heb je ergens een file "makeebcd.exe". Dat bestand starten en een iso-bestand wordt zonder verdere tussenkomst aangemaakt. De iso als image naar een CD branden en je hebt een CD waarmee je kan booten en doen wat je wilt doen.

Wees voorzichtig, je kan hiermee een gezond systeem volledig de nek omwringen! Voor details omtrent gebruik van de programma's verwijs ik naar de helpfiles en de websites van de makers. Bestudeer dat allemaal grondig voor je eraan begint. Neem er je tijd voor.
Gebruik deze tools met wijsheid en misbruik ze dus niet.

Nog één goede raad: het is veiliger een paswoord gewoon te resetten dan dit te proberen wijzigen in een ander paswoord.

Hiermee zul je het moeten doen. Suc6 :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan