formatteren C/recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

shotsailor

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Ik heb een search page die ik niet meer weg krijg.....het buroblad heeft daarbij een zwarte achtergrond en ik krijg allerlei schermen waaronder een met een "getekend" virus..en natuurlijk een startpage met allerlei anti-spyware software.....
Heb Ad-aware en Spybot al meerder keren gedraaid...niks helpt.
Was nu zover dat ik de recovery cd wilde gebruiken om de boel te formatteren en de fabrieksinstellingen weer terug te zetten.
Maar als ik die cd nu plaats (wat ik al een aantal keren eerder zonder problemen heb gedaan...) start hij wel op..moet een keer enter invoeren..een keer start...en krijg dan een "nieuw scherm" met de volgende tekst:"Festplatte is fur HDcopy schreibgeschutzt, bitte erst Freigeben"......
Toen dat gebeurde heb ik met een opstart diskette geprobeerd naar de C-schijf te gaan...ogenschijnlijk formateerde daarmee zich de C schijf na het commando format C.....maar dus niet.
Een tijdje geleden heb ik XP prof. er "bij " gezet...en daar vermoed ik de fout. Is wellicht het bestandssysteem daarmee veranderd? NFTS of zo?
En kan dat een oorzaak zijn van het laatste probleem?

Als het NTFS is kan je niet met opstart diskette formateren,dit moet dus met de XP cd,of nog beter met opstart diskette opstarten ,met fdisk partities verwijderen en nieuwe maken en de partities formateren

Je kan gewoon opstarten/booten vanaf de xp-cd. Kies voor partitie formateren als NTFS of FAT. Je kan ook installeren zonder wijzigingen in het huidige bestandensysteem aan te brengen (xp over xp gooien) probeer dat maar eens uit (mits je natuurlijk een xp-cd hebt) :thumb:

maar als ik gewoon overschrijf...krijg ik dat kolere virus daar toch niet mee weg....?

proberen kan altijd, lukt het niet dan start je nog een keer op met de cd-rom en formateer je de handel. Ben je wel alles kwijt!!!

Bedankt....heb via de XP cd mijn bestandssysteem kunnen veranderen en de boel geformatteerd. Ga nu eerst alle updates binnenhalen..mijn firewall instellen en Norton installeren...en Adaware en Spybot....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan