Formatteren c schijf lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc4evah

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Beste mensen,
Omdat enkele programma's niet meer goed werken, wil ik mijn c schijf formatteren. Maar als ik dat doe via deze computer>rechtermuisklik op c>formatteren, dan geeft hij aan dat het mislukt is, omdat programma's vanaf de c schijf worden geopend.

Ik gebruik windows XP professional (staat op cd) die geïnstalleerd is in de c schijf.

Als ik mijn XP cd erin doe en de pc opstart, verschijnt er geen menu waarin ik kan kiezen om mijn schijf te formatteren.

Kan iemand mij helpen?

Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon windows opnieuw installeren en onder de installatie wordt mijn nog gevraagd de c schijf te formatteren.
(ik heb geen opstart diskette!)
En ik mag de installatie niet vanuit windows zelf starten?

Is dit juist?

Geplaatst door pc4evah
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon windows opnieuw installeren en onder de installatie wordt mijn nog gevraagd de c schijf te formatteren.
(ik heb geen opstart diskette!)
En ik mag de installatie niet vanuit windows zelf starten?

Is dit juist?

Klopt.

Tijdens de setup gewoon rustig lezen wat er staat en dan kom je die optie vanzelf tegen.

Ok, bedankt, maar mijn probleem nu is dat mijn computer niet vanaf de cd opstart... :confused:

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken. (sorry voor het ongeduld :o )

In de bios de cd-rom als eerste op laten starten,door op F5-8 te drukken bij opnieuw opstarten. Gr Rama

Dat staat in de bios ingesteld.

Als je direct na het op starten op Delete drukt, (mag ook een aantal keer achter elkaar) dan kom je in het biosmenu terecht. Stel die zo in dat als eerste naar de CD/DVD speler gekeken wordt.

ok dit ga ik meteen proberen, kan even duren, want ik heb een gekneuste enkel en moet 2 verdiepingen met de trap. Als het niet lukt hoor je het nog wel.
Alvast bedankt :thumb:

Klopt zoek daar onder boot en je vind daar je floppy en cd-rom

Geplaatst door Miauw
Dat staat in de bios ingesteld.

Als je direct na het op starten op Delete drukt, (mag ook een aantal keer achter elkaar) dan kom je in het biosmenu terecht. Stel die zo in dat als eerste naar de CD/DVD speler gekeken wordt.

Het is niet per definitie altijd de del toets, in de meeste gevallen wel, maar soms ook F1 of F2 of iets dergelijks

Je kan toch ook naar een herstelpunt gaan bijv naar een datum toen de pc nog wel goed functioneerde.
Je bent dan alleen de progjes kwijt die je daarna erop hebt gezet. En je je eventuele pasword die je toen had
nog weet.

Geplaatst door Wipneus
Je kan toch ook naar een herstelpunt gaan bijv naar een datum toen de pc nog wel goed functioneerde.

Bedankt voor dit bericht, maar ik heb juist mijn pc hersteld en is er niet beter op geworden. Echter is het booten gelukt en heb ik zojuist geformatteerd en XP geïnstalleerd. Mijn vraag is dan ook opgelost :)

Bedankt aan iedereen die gereageerd heeft! :thumb:

Als je Start>uitvoeren CMD Format C: doet dan kan je je schijf volledig en goed formateren vanuit windows(XP) dan heb je ook g1 opstart diskette nodig!!!

Geplaatst door Wesje
Als je Start>uitvoeren CMD Format C: doet dan kan je je schijf volledig en goed formateren vanuit windows(XP) dan heb je ook g1 opstart diskette nodig!!!

Een format c in windows gaat nooit werken als dat de actieve partitie is en windows daar op staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan