formatteren c schijf mislukt, opgestart vanaf e.

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotrooda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Hai,
Om mn c schijf te formatteren heb ik windows op de e schijf gezet en vanaf de e schijf opgestart. Als ik dan de c schijf formatteer gaat het goed, tot het laatste moment, dan krijg ik dat hij deze schijf niet kan formatteren.
Als ik in de bestanden van de c schijf kijk staat er niets raars, maar als ik documents and settings'' delete krijg ik: kan flash9b.ocx niet verwijderen. de toegang is geweigerd. en de map windows'' kan ik ook niet verwijderen, foutmelding: kan 3808 niet verwijderen. De toegang is geweigerd.
dit zijn de enige twee mappen in de c schijf.
ik heb er al een virusscanner op losgelaten en nu moet hij schoon zijn.

weet iemand wat ik mis doe? dank! :thumb:

En als je de c partitie dan hebt geformateerd?? ga je dan weer windows op c innstalleren en e formateren??
Je kunt toch gewoon de windows cd erin stoppen, opnieuw opstarten en dan installeren op c:/ je krijgt dan zelfs de keuze om eerst de schijf te formateren!!!!!
Kiez je niet voor formateren word er een nieuwe windows aangemaakt en word de oude windows een .old bestand.
Op die manier kun je zelfs bestanden en instellingen weer overnemen en daarna de windows.old verwijderen.

Op de manier die u nu probeerd is uit het tijdperk windows 3.1

ja, maar dat had ik in eerste instantie geprobeert maar dan kreeg ik een foutmelding (dezelfde als ik nu krijg bij c formatteren). dus toen dacht ik, ik probeer het anders, ik zet windows op een andere schijf. maar nu heb ik nogsteeds dat probleem.
terugkomend op mijn vraag; hoe kan het nu dat ik de c schijf niet kan formatteren terwijl hij niet wordt gebruikt. dat is toch raar?

Heb je op de andere schijven belangrijke data staan?
Anders kan je namelijk de partities allemaal verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat lost wel eens problemen op.

(en als je meerdere fysieke schijven hebt, dan zou je er 1 af kunnen koppelen en pas weer aansluiten na de installatie van Windows)

Als je de Windows cd gebruikt om te formatteren weet ik bijna wel zeker dat je geen meldingen krijgt hoor! Dus cd erin doen, zorgen dat in de BIOS staat dat je als eerste van cd wil opstarten. Dan de installatieprocedure verder doorlopen, je krijgt dan vanzelf de melding of je wil formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan