Formatteren CD-schijf Windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiny Groot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Luitjes,
Ik ben een ouder iemand, dus een leek.
Wie kan mij uitleggen hoe ik een CD-RW formatteer ?
Volgens mij gaat dat niet bij ME, wel diskette formatteren, doch rechter muis geeft bij D-schijf dat niet aan.
Wie kan mij duidelijk in lekentaal uitleggen hoe ik een en ander kan doen?

Alvast bedankt.

Dat kan via de software waarmee je ook de CDR(w) mee beschrijft. Nero en Easy CD Creator worden het vaakst bijgeleverd, met die programma's kan het dus ook.

Tiny, als je een cd wilt formatteren moet je ook een cdwriter hebben. Meestal worden daar programma's bijgeleverd. Heb je niet een programma als Tiborv zegt?
Kan ook b.v. van HP zijn.
Heb je ooit wel muziek op een cd gebrand?

Normaal gesproken kun je met dat programma ook schrijven wissen/formatteren. Formatteren van een cd gaat n.l. heel anders dan met een floppy tenzij je ook een programma als direct cd hebt. DAN kun je wel veel doen via rechtsklikken.

Kijk eens onder start/programma's wat voor een programma's je in huis hebt.
Dan gaat er vast wel een
attachment.php
branden :D

Laatst bewerkt:
Als je Nero op de Cd hebt dan zit daar het progje: InCd.
Je moet (als je Nero gebruikt) InCd op de PC hebben.
Dan ga je CD-RW formatteren in UDF format.
Je krijgt dus een soort floppy van 700-800 MB waar je data op kan slaan. Dat formatteren duurt vrij lang, ± 30 min.

Geplaatst door falconetti
Als je Nero op de Cd hebt dan zit daar het progje: InCd.
Je moet (als je Nero gebruikt) InCd op de PC hebben.
Dan ga je CD-RW formatteren in UDF format.
Je krijgt dus een soort floppy van 700-800 MB waar je data op kan slaan. Dat formatteren duurt vrij lang, ± 30 min.

Ik gebruiker hier vroeger Easy CD Creator voor maar het was bij mij binnen 10 min. gepiept...

Ja, maar dat is wissen. Formatteren is wel wat steviger :)

Geplaatst door Elisa
Ja, maar dat is wissen. Formatteren is wel wat steviger :)

JA...JA XP_PC (helaas) Elisa heeft gelijk :D :D

En als je logisch gaat denken (om 3 uur s'nachts!) : soms doet men met een HD van 4 GB 2-3 uur over formatteren.
Alle programma's dat ik 'save' op CD-RW doe ik op geformat. CD's Dat is anders dan wissen en dan ga ik ook niet op een forum jengelen dat ik 1 of andere versie van Windows niet kan instal. :D :D

Jah, dat zou wel kunnen. Nooit zo opgelet.

Vandaar dat bij de optie "snelformatteren" altijd "wissen" tussen haakjes staat. Het is wel logisch, je moet alleen even de logica zien ;).

Ik formatteer de schijfjes nooit, dat is pas echt nodig op het moment dat je de CDRW als continue beschrijfbaar medium wilt gebruiken. Ik gebruik ze als CDR en wis, als ik niet content ben, de inhoud gewoon (snelle manier).

En daarom vraag ik me ook af wat je wilt Tiny.
Als en een cd-rw wilt gebruiken zoals een floppy dan zul je inderdaad moeten formatteren. Hiervoor moet er in dat brandprogramma van je ook een optie 'direct cd' zitten of zoals Pinnacle weer zegt 'Instant write'. De naam verschilt nogal bij de diverse programma's. Kies dus voor direct cd of * dan dan zul je vast de optie formatteren wel vinden.

Wil je een cd-rw echter gewoon leegmaken dan moet je bovenin even op de mogelijkheden klikken. Dan vind je vast wel iets over wissen.

Tiborv heeft gelijk. En het klopt ook wat Elisa schrijft: wat wil je mee doen?
Toen ik nog geen partities had op de PC heb ik CD-RW geformatteerd.
Ik had deze nodig omdat ik gebruikte het programma: Recover4All om foutief verwijderde bestanden terug te halen. Omdat Recover4All de verwijderde bestanden niet terug kon plaatsen had ik een extra medium nodig.
Van de ontwikkelaar van de programma kreeg ik het advies om een CD-RW in UDF te formatteren. Vervolgens kon ik de verwijderde bestanden terug halen door ze op de CD-RW te zetten.
Nu formatteer ik alleen als ik een ‘gebruik’ kopie gaat maken van bijv. Windows CD of andere originele programma CD. Ik gebruik dan wel alleen merk CD-RW. Alle kopieën zijn perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan