Formatteren egeen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Formatteren

Ik kom d'r niet uit! Hoever ben ik gekomen....

Ik kwam m.b.v. de madboot opstart floppy tot de voorbereiding van de 1e sessie van windows95 en de melding "kan het bestand COMCTL32.DLL niet starten enz............" En na enter bleef het stil.
Ik kom niet uit de oplossing van Ome Bill. Om WIN.INI te bewerken waren 2 oplossingen mogelijk.
1. Via Start ==> Programma's ==> Bureau-accessoires ==> Kladblok. Echter, ik heb nog geen Windows geinstalleerd, dus kan ik niet via Start naar Kladblok, toch?
2. Ik kan in DOS komen m.b.v. een opstartdiskette. Type ik daar achter de A-prompt "edit", dan kom ik in een leeg scherm (waarschijnlijk het z.g. Kladblok ?), waar ik alleen iets kan intypen. De menu's bovenin het scherm, zoals bestand, bewerken, zoeken, beeld, opties (met "Naamloos1") en help zijn geen van allen te benaderen. F1=help, maar "Edit kan dit Help-onderwerp niet vinden".
Type ik in het lege scherm "WIN.INI" en enter, dan gebeurt er helemaal niets.

Hoe krijg ik hier beweging in? Het gaat er dus om HOE ik WIN.INI moet bewerken/editten.

Dat 'lege' scherm kan je te lijf gaan met de 'alt' toets in combinatie met de pijltjestoetsen.
Dus b.v. je drukt op ALT (eventueel met een letter die onderstreept is in het scherm) en daarna op het pijltje naar beneden, dan klapt zich het menu 'bestand' open, nu nog verder naar benenden met pijltje beneden totaan openen, dan drukt je op 'enter' en een volgende menu opent zich, hier kan je 'bladeren' naar je bestand win.ini

p.s. met 'tab' en 'shift+tab' kan je naar diverse menu's en dergelijke gaan.

Formatteren

Ik kan nu in alle menu's komen van edit. Met ALT+B (van Bestand) naar O(penen) en dan bladeren door de bestanden.
Onder Directory's staat PROGRA~1, WINDOWS, A en C.
In A vind ik geen bestand WIN.INI om te editten. In C ook niet. Onder "WINDOWS" staat wel een bestand WIN.INI. Enter ik daar, dan krijg ik een hele riedel:

[windows]
load=
run=
NullPort=None

[Desktop]
Wallpaper=C:\WINDOWS\SETUP.BMP
TileWallpaper=0

[intl]

[fonts]

[Fontsubsitutes]
enz
enz
enz

Wat betreft het editten van de LOAD entry in de WIN.INI file........
Hier vindt ik dus wel een "load", maar met =teken.
En volgens de oplossing van Ome Bill zou ik of de LOAD entry moeten verwijderen of het =teken moeten toevoegen. In de WIN.INI file staat hier al een LOAD=.
ALS HET TENMINSTE OM DEZE LOAD= GAAT!!!!!

We komen steeds een stapje verder........maar de stapjes zijn zo klein!

Je hebt de goede gevonden, ik had inderdaad even moeten vermelden dat win.ini in c:\windows staat :o

Ja, om deze load gaat het, dus gewoon verwijderen, het bestand opslaan en dan (herstarten) en hopen dat het goed gaat.

Formatteren

Het is voor mekaar! LOAD= is verwijderd uit WIN.INI en op dit moment heb ik een PC waarop WINDOWS95 is geinstalleerd. Punt. Op het buroblad staat Mijn Computer en de Prullenbak. En dat was (voorlopig) de bedoeling.
Met dank aan SJJ (Puppie), Jozo, Rodin en Ron (Maestro12) en de hartelijke groeten van Martin (Martynho)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan