Formatteren en herinstalleren zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teunia

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2015
Berichten
6
Ik wil computer terugzetten naar de fabrieksinstellingen omdat ik problemen met Windows 7. Na het opstarten verschijnt een zwart scherm met de cursor. In de veilige modus opstarten geeft hetzelfde probleem. Systeemherstel doet het ook niet. Via Lunex heb ik een backup kunnen maken van mijn documenten. Via f8 kan ik de schijf niet formatteren, ik kom steeds terug in het beginscherm. Het probleem is dat mijn dvd station kapot is. Is er nog een andere mogelijkheid om te formatteren en windows 7 opnieuw te installeren. Ik heb geen herstelcd. Het gaat om een Dell Inspiron N5110
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je wel?

Lees dit maar even door. (bericht 4) Het meeste is ook voor jou van toepassing.

En lees daarna vooral ook dit ook aandachtig door (HELEMAAL) Je bespaart jezelf een heleboel gedoe als je een goede systeembackup maakt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gezocht via Google en dan op dell inspiron n5110 fabrieksinstellingen?

dan zie je het volgende artikel:

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=90435
Deze is in het Nederlands.

Je schrijft dat F8 niet helpt, maar doe je het wel goed? Bovenstaand artikel geeft aan hoe je het moet doen:
Als de computer opnieuw wordt opgestart, druk je meermaals kortstondig op de F8-toets tot dat het menu Geavanceerde opstartopties op het scherm verschijnt.
Note: je moet op de F8 toets drukken vooraleer het Windows logo verschijnt op het scherm.

O ga naar http://www.dell.com/support/home/us/en/04?c=us&s=bsd&cs=4&l=en&dgc=IR&cid=254348&lid=4678544
 
Ik kom wel in het scherm maar alle opstartopties die ik aanklik werken niet.
Ik heb trouwens de herstelschijven wel op dvd staan. Ik heb ze op een usb stick gekopieerd, bios veranderd, maar het start niet op. Heeft iemand een idee of het mogelijk is om de herstelschijven te kopiëren en daarmee op te starten?
 
Met die Imgburn, creëer image bestand van schijf.


We zijn allemaal leken maar sommige met een beetje ervaring.:cool:
 
Ik heb heb gedaan. Nu start runtime op. Wat nu?
Ik kon trouwens maar 1 herstelschijf op de stick zetten. Ik heb echter 2 herstelschijven.
 
Ik heb trouwens de herstelschijven wel op dvd staan.
Zijn dat al niet dan ISO's? Want als je herstelschijven hebt, dan moet je die toch gebruiken om te herstellen, of ben ik nu gek? ;)
 
Ik heb heb gedaan. Nu start runtime op. Wat nu?
Ik kon trouwens maar 1 herstelschijf op de stick zetten. Ik heb echter 2 herstelschijven.

En die Runtime is een onderdeel van de image software waarbij de herstelpartitie op de harde schijf moet worden aangesproken?
Vraag mij af wat er op die herstel DVD's staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan