formatteren en opstartproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter XLI
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XLI

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2003
beste allemaal,

de compu van vrienden van mij start op, ratelt even en start dan weer opnieuw. Geen boekjes van het moederbord etc. te bekennen. Heb via de CD-rom getracht XP opnieuw te installeren, maar hier kapte hij halverwege mee (kreeg blauw scherm). Toen getracht via Windows98 te formateren en dit lukte, maar na formatteren wilde hij niet installeren. Toen weer XP getracht te installeren, maar installatie werd afgebroken. Wilde FAT32 converteren in NT...etc. maar dit lukte niet en kreeg toen de foutmelding dat de harde schijf beschadigd was.
Mag ik concluderen dat er dus een bepaalde sector op de harde schijf kapot is en is een nieuwe HD inbouwen de enige optie.

Excuses voor het feit dat ik niet meer info kan geven en hopenlijk kan hier iemand iets mee.

Als er geen belangrijke info meer op een andere partitie van de harddisk staat (D:\ ....... E:\) dan kun je hetgeen in de bijlage vermeld staat proberen.

Is soms een oplossing voor hardnekkige schijven.

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

alvast bedankt voor de tips, ik ga er vanavond meteen mee aan de slag en ik laat de uitslag van de tests etc. weten!

greetz, XLI

Beste mensen,

Ben nu enige dagen aan het stunten, maar het lukt me niet.
Ik heb met fdisk alle partities er af gehaald en winxp opnieuw getracht te installeren.
Het vreemde (of is dit normaal) is dat de pc halverwege de setup elke keer weer opnieuw gaat booten.
Als ik eindelijk in het installatiescherm kom en aangeef dat ik de harde schijf weer in partities wil opdelen dan krijg ik een (grr) blauw scherm met elke keer verschillende mededelingen:
setup kan toestenbordindelein kbdusx.dll niet laden. setup kan niet doorgaan.
daarna kreeg ik:
page_fault_in_nonpaged.area
daarna:
kan het bestand ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. De foutcode is 7. setup kan niet doorgaan.
en daarna:
worker_thread_returned_at _bad_irql.

HELLUP ik zie geen consistentie of enig verband in de foutmeldingen. Weten jullie meer.

groet en alvast bedankt! XLI.

En wat gebeurt er als je met Fdisk, eerst de partities aanmaakt en daarna vanuit Dos formateerd?

Hallo Lex,

dat ga ik nu proberen. Hopenlijk lukt het.

n.b. dit nog even ter info:
Ik was nl. al aan het formatteren in de setup toen hij er weer eens mee stopte en de volgende foutmelding gaf:
het bestand toside.sys heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 5882 in d:\nt\base\boot\setup\setup.c\
druk op een toets etc.

Alvast bedankt, XLI.

opgelost?!

Beste allemaal,

Ik heb erg veel aan jullie hulp gehad. Heb eerst met progje Aida gecheckt wat er eigenlijk in de kast zat. Zodoende wist ik het merk harddisk.
Daarnaast heb ik een met een ander progje gecheckt of de harddisk nog 'goed' was en dit was het geval. Daar kon het dus niet aan liggen.
Ik had ook inmiddels gezien dat er 3 x SDRAM geheugen in zat met 3 verschillende groottes (64, 128 en 256). Ik heb altijd begrepen dat dit niet mocht of in ieder geval niet wenselijk was. Zodoende heb ik om dit te testen de 64 mb en 128 mb eruit gehaald. Na even pruttelen lukte het me om WindowsXP te installeren !! Ik ben dus best wel blij en ik hoop dat het systeem stabiel blijft.
Maar mijn vraag blijft dus nog wel even hoe het met het RAM geheugen zit.
Daarnaast gaf hij in dat progje Aida aan dat de CPU temp. 75 graden was wat mij heel hoog leek. Klopt dit en moeten mijn vrienden (eigenaars v.d. compu) een nieuwe fan aanschaffen of is dit op zich geen probleem?

75 graden was wat mij heel hoog leek. Klopt dit en moeten mijn vrienden (eigenaars v.d. compu) een nieuwe fan aanschaffen of is dit op zich geen probleem?
Ik weet niet om wat voor processor het gaat, maar voor zowel AMD, als Pentium is dit te hoog.
Zit er nog wel goede koelpasta tussen het koelblok en de processor?
Is het koelblok en de fan wel schoon?

mwah schoon

Nou schoon zou ik het niet willen noemen (understatement).
Ik heb de ergste stoflaag er voorzichtig met een kwastje af gekregen, maar ik zou niet weten waar de koelpasta moet zitten en wat ik daar dan aan zou kunnen doen. Moeten zij een nieuwe fan aanschaffen of is er een andere manier om het schoon te maken?

greetz,
XLI

DANK

Beste toppertjes,

De PC van mijn vrienden is gereanimeerd!
Heb uiteindelijk dus wat RAM geheugen eruit gehaald, waardoor ik weer normaal kon formatteren en XP kon installeren.

Het enige wat ik nog moet/ga vervangen is de fan, want 70 graden is dus inderdaad veel te hoog. En met koelpasta ga ik maar niet aan de knoei, want zo'n handige harry/truus ben ik nou ook weer niet.

Iedereen super thanx voor de hulp en de tips voor de handige progjes (zoals AIDA) etc.

greetz, XLI:thumb:

Als je de fan voorzichtig van het koelblok haalt en die goed schoonmaakt, zal het ook wel weer gaan.:)
Uiteraard onder de fan, het koelblok ook meteen schoonmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan