formatteren en w98 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

le-fer

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2001
Berichten
36
Laatst heb ik mijn computer geformateerd om er opnieuw windows 98 op te zetten.
Echter na het formatteren werd mijn CD-ROM speler niet meer herkend...
...dus nu kan ik w98 niet installeren

Hoe kan ik de schijf formatteren dat ie nog wel de CD-ROM herkend ?

Als ik dan eerst w95 erop zet (via floppy's) dan doet de CD-ROM het weer wel. Maar dan kan w98 er niet worden opgezet omdat het de volledige versie is, en geen upgrade van '95 naar '98...

Hoe kan ik nu het makkelijkst windows '98 erop krijgen ???
 
gebruik een opstart floppy
of zet in de bios de eerste boot op cd rom speler
bij het opstarten van comp druk je op de del toets
dan naar advance
1" boot divice cdrom

dan esc
F10
enter

als dat lukt start win98 van de cd op

suc6
 
als je je computer formateert doet inderdaad je cd-rom het niet meer. Daar heeft je computer drivers voor nodig, die tijdens opstraten geladen worden.

Normaal gebeurt dit doordat je na de format opstart met een bootdiskette, die de drivers voor je cd-rom laad.

Weet niet welke bootdiskette je hebt gebruikt, maar zou als ik jouw was opstarten van de windows 98se cdrom. Het je windows 98 en geen SE dan moet je even een bootdiskette downloaden van www.bootdisk.com !!

Werkt het met geen enkele bootdiskette, dan zal je er zelf een moeten maken door de drivers en je juiste bestanden op zo'n bootdiskette te zetten.
 
bootdisk

Ik heb een bootdisk gedownload van bootdisk.com, maar dan krijg ik dus (inderdaad) de melding dat hij geen juiste driver heeft voor de CD-ROM.
Hoe kan ik dan zelf zo'n diskette maken ?
 
Welke versie van Windows 98 is het, als het Windows 98 Second Edition is heb je een grote kans dat je vanaf de CD-rom kan booten, verander eens de opstartvolgorde in je BIOS en zet hem als eerste op je CD-rom en probeer het nog eens (met je Win 98 CD in je drive).

Wat voor een CD-rom drive heb je precies?
 
RE: Bootdisk

Ik heb win98 Second Edition, maar als m'n schijf is geformateerd, dan herkend deze mijn CD-ROM niet meer. Dus dan kan ik ook de opstartvolgorde niet veranderen...

Heb ik windows 95 erop gezet, dan kan ik wél windows 98 SE in de CD-ROM lezen, maar dan krijg ik de melding dat de versie alleen geschikt is voor nieuwe computers, en niet om oudere windows-versies te vervangen.

Wat wil je weten van de CD-ROM drive ???
 
Dus je hebt nu Win 95 erop staan, ga naar je configuratie scherm en vervolgens naar software, daar kan je een opstartdiskette maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan