Formatteren En Win Xp Plaatsen Zonder Booten Vanaf Cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nixdorf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2005
Berichten
2
ik zit met volgend probleem, Ik heb een notebook (Toshiba 7200 Series Portege) gekocht, ... maar daar is enkel een externe floppy drive bij, ... en een USB externe CD RW lezer/brander. ik wil da spel nu formatteren. maar kan nie booten vanaf CD (want alvorens je in in Windows bent, werkt die USB CDRW lezer/brander niet !!). hoe boot ik dan vanaf CD om win XP opnieuw erop te zetten ? ik dacht iets in de richting van ... DOS drivers van die Iomega CD RW drive, ... Ik heb ook al in de Bios gezocht, waar ik eventueel een boot sequentie op die USB CDRW drive kon zetten maar ook geen succes.

Ik heb wel een omslachtige oplossing gevonden, ... Windows 95 is ook OOIT uitgebracht op ongeveer een 20 tal diskettes, ... JA OP GEWONE 1.44 MB diskettes. Ik weet dat die bestaan, HEEFT NOG IEMAND ZO'n DISKETTES ??? zo ja dan kan ik tenminste al windows 95 erop zetten en dan een USB driver zoeken met bijhorende patch om USB draaiende te krijgen op windows 95, zo kan ik WIN XP erop zetten, tis dan wel op een FAT32 partitie... ma dat neem ik er wel bij. (eventueel converteerbaar naar NTFS met partitionmagic)

Volgens mij zal er misschien wel nog een betere oplossing bestaan, indien iemand hier raad mee weet, help me dan... dank u

mailto: nixdorf@belgacom.net
 
Als je systeem wil installeren, dan zou je toch cdrom in je bios moetena anpassen en van te voren je cd plaatsen in je cdrom.
 
@Humpe,

Een externe USB cdspeler wordt niet herkend in Dos en daar kan dus ook niet vanaf geboot worden.

@Nixdorf,

Heb je al gestart met een bootdisk met USB cd ondersteuning?

Wie weet kun je iets met deze pagina? http://www.stefan2000.com/darkehorse/PC/DOS/Drivers/USB/

Heb je er geen hersteldiskette bijgekregen? Dat hij teruggaat naar de schone xp installatie? Of staat dat misschien op een andere partitie? (D bv)
 
Laatst bewerkt:
Dat is waar, heb ik over het hoofd gezien.
 
wow, ...

Ik probeer het even uit, ... alvast bedankt voor julllie snelle feedback - ik hou jullie op de hoogte van het vervolg van de zaak.

Groetjes

Nixdorf Frodxin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan