formatteren fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Heey lezers,

ik ben gister over gegaan van windows XP naar windows 7. Bij die installatie vwerd er gevraagd of de oude bestanden weg mochten. Ja zij ik, want ik wil beginnen met een schone lei. Eigenwijs dat mijn computer is, heeft hij de bestanden gewoon laten staan. Dus ik zit nu met een harde schijf vol met onbruikbare bestanden. Geen probleem zou je zeggen. Formatteer je die schijf toch even? Ja, geprobeert maar liep tegen twee systeem bestanden tegen. Dit waren updates voor windows XP. Onbruikbaar dus. Het formatteren wil niet slagen wanneer die bestanden er nog op staan, dus die moet ik verwijderen. Ik heb alleen geen rechten over die bestanden. Ik kan ze niet wissen. Nou heb ik dat via eigenschappen etc. weten aan te passen. Dit lukte maar voor een bestand, die ander zit er nog. Hoe kan ik die verwijderen?

Bedankt en groeten

Damman

start je pc op met de live cd van ubuntu en verwijder zo die bestanden dan heb je geen rechten nodig.

Niet gelukt,

kan de map wel openen
Daarin zit nog een map met daarin 4 bestanden die niks met windows te maken hebben(snap ook niet hoe die daar komen)
Ik kan hier geen owner rechten over krijgen. Ik kan die files dus niet wissen, daar zit het probleem

www.ubuntu.com daar op download klikken en de image branden. opstarten vanaf de cd en dan op ubuntu starten zonder installeren klikken

dus ik kan gebruik maken van ubuntu zonder dat ik die moet installeren?
want is ubuntu niet een soort besturingssysteem die je 'over' windows heen zet?

het is inderdaad net als Windows een besturingssysteem(ziet er heel anders uit en is gratis) het is een vorm van Linux en je kan hem gebruiken zonder hem te installeren.

Oke, het is me nu gelukt
vraag me niet hoe, heb geloof ik mezelf toestemming gegeven dat ik die bestanden mocht wissen. Lijkt mij dubbel op maar is dus blijkbaar niet zo.

Mijn vraag is beantwoord en mag gesloten worden
Bedankt voor de hulp

Mvg Damman

Ik neem aan dat je bedoelt dat er nu een Windows.old map staat met de oude informatie? Indien ja, dan kun je via Schijfopruiming die Windows.old map laten verwijderen (staat ergens in een tabblad een optie voor).

Zie ook (en een andere tip die je kan helpen): hier, vanaf posting #8

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan