Formatteren, gaat cluster herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk mag je dat vragen :D , maar weet het niet. Weet wel dat het om een p2, 233 gaat, dus idd een vrij ouwe bak. Heb wel de opstartdikette van 98 gebruikt maar die doet het ook al niet, diskettestation maakt een hoop kabaal maar er gebeurt niets. Denk dat ik maar aan mn maar ga voorstellen om een andere pc te kopen.
 
Van die PC heeft het BIOS geen optie tot formatteren. Ik heb zo'n eng vermoeden dat je toch iets verkeerds doet.
 
Opstarten

Probeer nou toch eerst eens de optie die ik gaf met die flop.
Proberen kan geen kwaad.

Toborv, ik had vd week ook een p2 met een mogelijkheid om te formateren vanuit bios, ja eht bestaat nog steeds.
Heb nooit begrepen waar het goed voor was maar ach als men het erin wil bakken gaan ze hun maar toch.

grtjs jjw
 
P2 met die optie? Wauw.. Je formatteert er trouwens niet echt mee, je schrijft alleen maar 0000000000 naar de schijf. Een Low Level format dus.
 
Kom er niet uit. Heb nu netjes opgestart met diskette, gaat allemaal prima, wil opstarten met cd rom ondersteuning en dan gebeurt er niets. Zit dan in dos en kan een commando intikken maar wat??
 
FDISK voor het maken van partities, daarna rebooten
via FORMAT kun je de partities formatteren.
 
fdisk ingetypt, verkeerde mapnaam. Ook de opdracht cd win98 werkt niet. Heb dit toch wel vaker gedaan, was altijd wel vrij makkelijk maar nu doet niets het. Ben toch bang dat er iets heel fout in de BIOS zit. Is alles terugzetten naar best performance in de BIOS een optie?
 
Flop

op mijn flop wordt niet gevraagd naar opstarten met cdrom ondersteuning dus....
Ik denk toch dat je nog steeds te moeilijk doet.

Je start op met flop.
Je krijgt een dosprompt.
Je typt in fdisk.
Je kijkt naar alle partities.
Als je zeker weet dat alles er af mag dan verwijder he alle partities.
Je moet daarna eigenlijk voor het mooie even herstarten uiteraard met flop.
Daarna weer Fdisk en nu maak je nieuwe partities aan.
Als je hiermee klaar bent dan herstart je weer met flop.
Je formateert nu de c schijf.
In theorie is het niet veel meer werk.

En ja inderdaad Tiborv je schrijft alleen maar nullen, daarom zei ik ook al dat ik niet snap waarom die functie ooit is bedacht daar er al heel lang opstart floppen bestaan.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan