formatteren ging lastig, XP installeren wil helemaal niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Hallo beste mensen,

Ik heb even een heel erg groot probleem.
Ik heb mijn compu geformatteerd, met XP besturingssysteem. Dit lukte niet via de XP CD zelf, omdat er telkens een fout gegeven werd. Ik heb het op een andere manier geprobeerd, namelijk via een recovery CD, en dan in DOS naar mijn CD speler gaan, en dan de simpele format c: doen. Dit werkte! Ik dacht yes, ik heb het voor elkaar. Maar ik ben nu nog veel verder van huis. Ik wil nu mijn XP weer installeren, en heb een originele CD. als ik de compu op start vraagt ie of ik vanaf de CD de computer op wil starten, dat wil ik. Dan komt ie bij Windows setup, en gaat ie allemaal bestanden laden(wat ik best lang vind duren) Dan krijg ik een blauw scherm met een fout. de foutcode:
***STOP: 0x0000007E(0xc0000005, 0xf75dd0bf, 0xf7a29208,0xf7a28f08)
*** pci.sys - address f75dd0bf base at f75d6000, datestamp 3b7d855c

Ik heb hier wel wat dingen over gelezen, maar da tis allemaal wanneer de schijf nog niet geformatteerd is, en dat is dus ook mijn probleem. Weet iemand wat dit is, maar vooral hoe het verholpen kan worden? Ik heb alles goed in de BIOS(na mijn weten). Ik heb verder geen floppydrive, dus daar kan ik allemaal niks mee.
mijn compu gegevens(mss kunnen jullie daar wat mee):
cup type: intel coleron CPU 2.93 GHz
cup speed: 2.93 GHz/533 MHz
Cache RAM: 256 KB
Werkgeheugen is 1 GIG
harde schijf is 80 GIG
video kaart: 128 mb

Ik dacht zo genoeg info;)

Alvast bednakt allemaal!

Groeten Bertal

ik had dus hetzelfde probleem, kijk maar eens naar mijn topic hier geschreven: GEHEUGEN.

Ik had dus ook eerst xp verwijderd en me schijf geformatteerd, en kreeg toen ook XP niet meer geinstalleerd van wege die blauwe schermen.
Bij mij lag het dus waarschijnlijk aan een kapote geheugenschijfje, nadat ik dat vervangen had verliep de installatie van XP vlekkeloos

kijk anders even hier : http://www.notebookforums.com/thread127574.html
als je XP cd te oud is zou het misschien ook daaraan kunnen liggen

suc6 ermee

Alisha

Laatst bewerkt:
Dat van mircosoft heb ik al eens doorgelezen, maar dat is niet van toepassing op mij, ik kom de setup eigenlijk nog niet eens in, en ik kan ook niks meer omdat windows er helemaal af is... Hij komt ook niet met een vraag of ik stuurprogrammas ofzo wil installeren, wel komt ie af en toe met de melding dat ie geen adapter kan vinden voor een massaopslag apparaat, maar geen idee wat dat betekend...

Ik heb het op een andere manier geprobeerd, namelijk via een recovery CD, en dan in DOS naar mijn CD speler gaan, en dan de simpele format c: doen.
Wat voor een recovery cd is dat als ik vragen mag?

Je hebt in Dos geformatteerd,dus waarschijnlijk FAT32,kijk eens met Fdisk of de partitie\schijf nog wel actief staat.

Greetz

Een recovery CD van ik dacht HP. Je komt in ieder geval wel in ee programma van HP. Verder hadden wij ook een recovery partitie, maar ik weet niet of die nog bestaat... Hoe kan ik dat na kijken? En wat is een Fdisk? Ik heb geen floppydriver, dus het moet wel iets met CD ofzo zijn

En wat is een Fdisk?
Fdsik is een partitionerings programma,wat onder b.v. Win98 gebruikt werd en in Dos werkt en omdat je aangaf in Dos gewerkt te hebben...

Dat dit over een HP computer gaat,had ik niet verwacht.

Normaal gesproken dien je met e.o.a. F-toets een recovery programma te starten die de PC weer in de situatie zet als bij aankoop ;)

Kun je die mogelijkheid niet vinden op die recovery cd van HP?

Overigens grote kans,nu de C: partitie geformatteerd is,dat je niets meer terug kunt zetten :(

In dat geval zullen we iets anders moeten proberen.Het is mogelijk dat die verborgen partitie nu roet in het eten gooit en dat de schijf eerst helemaal leeg moet zijn voor je er iets anders op kunt zetten.

Greetz

Die mogelijkheid was er, maar ik wou gewoon alles eraf hebbben, dus helemaal geformatteerd. Ook moest je daar een wachtwoord in voeren, die ik niet heb.. Je kunt nu nog steeds via die CD iets herstellen, maar dan heb je ee nwachtwoord nodig, en geen idee wat dat is! Maar hoe kan ik aan Fdisk komen dan?

ISO is prima.Je weet hoe een iso te branden?Als beeld of image-bestand,de iso dus niet slepen in het brandprogramma.

Met Nero "Schijfimage of opgeslagen project".

Greetz

Voordat ik dat download nog ff een paar kleine domme vraagjes(ben niet zo heel slim op dit gebied, maar hier leer ik allemaal van;)).

Dit is dus een Fdisk? En wat kan ik nou precies met dit ding? en hoe werkt het precies? de compu opstarten vanaf die CD ofzo?
En is die site spyware en alles vrij? Wnat ik zit nu namelijk op een schone HP'er, en die wil ik graag zo houden:P
En een boot CD wil is toch ies met formatteren ofzo of niet?

Groetjes;)

Mensen,

Ik heb een XP CD van familie geleend, en drukte die er in, en hij ging deze keer verde rmet de installatie! Super mooi enzo, want ik krijg die fout niet meer.. Wel zie ik nu dat windows ineens op de H partitie staat, terwijl ik die eerder nooit had! Ik heb beide partities(H en C) verwijderd, en opnieuw een C en D patitie gemaakt. Op de C wil ik XP hebben, dus be nik die gaan formatteren. MAar moet ik nou de D partitie ook formateren?\

Groetjes

Oke, toch allemaal super bedankt voor jullie reacties! Leer ik altijd weer wat van!

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan