Formatteren harde schijf lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nappio

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
9
Ik heb WIndows XP en ik heb de laatste tijd veel last van foutmeldingen. Daarom wil ik mijn harde schijf opnieuw formatteren en XP opnieuw installeren.

Ik heb een MS DOS opstartdiskette gemaakt en als ik hiermee opstart dan onderkent de computer alleen a en b, voor beide schijfletters geldt dat de 3,5 inch diskette station is. Mijn harde schijf (nu C:) vindt hij niet.

Als ik met de Windows XP cd rom opstart krijg ik de volgende melding:

"setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden"

Hoe kan ik in dit geval mijn harde schijf formatteren?
 
Vreemd hoor, welke opstartdiskette gebruik je ? En heb je geen virus in je MBR zitten, want dat wil ook nog wel eens problemen geven dat je C: schijf niet gevonden word. En geeft fdisk ook geen geldige partities weer?
 
Probeer eens de bootdisk van bootdisk.com

Die van Windows 98 SE OEM vind ik altijd wel goed werken.

Opstarten met die disk en in de command link fdisk intypen. Probeer daarmee de schijven te verwijderen en opnieuw aan te maken. Daarna weer herstarten met de disk erin en format c: uitvoeren.

Succes :thumb:
 
Oh ja schiet me nog iets te binnen, hoe staat je bootvolgorde in je bios?
 
Geplaatst door masterprut

Hij start wel op vanaf diskette als je de vraag goed leest ;)

Je leest zelf de vraag ook niet goed, hij gebruikt namelijk al een bootdisk en dat werkt niet, als je nu een bootdisk van 98,98 se of me gebruikt dat maakt niet uit, je kan met alle partities maken en fdisk uitvoeren. Z'n schijf word dus niet herkend met een bootdisk terwijl zijn computer wel gewoon werkt.
 
...

JIJ vraagt of de volgorde in het bios goed staat. Dan neem ik aan dat jij wilt weten of de diskette VOOR de harde schijf staat. Als er opgestart kan worden vanaf een bootdisk is het hoogstwaarschijnlijk dat de floppydisk VOOR de harde schijf staat ..
 
Geplaatst door masterprut
...

JIJ vraagt of de volgorde in het bios goed staat. Dan neem ik aan dat jij wilt weten of de diskette VOOR de harde schijf staat. Als er opgestart kan worden vanaf een bootdisk is het hoogstwaarschijnlijk dat de floppydisk VOOR de harde schijf staat ..

Weer verkeerd gelezen, want hij probeerd het ook met de cdrom van Xp en vind ook geen C: en daarom wilde ik voor de formaliteit weten hoe zn bootvolgorde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan