Formatteren in bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tcheudes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Graag zou ik mijn pc volledig willen formatteren, nu ik deed dit vroeger door mijn windows xp boot cd te gebruiken, welke goed werktte tot vorige week. Nu ik geraak niet meer in mijn windows doordat er een foutmelding te voorschijn komt dat mijn serial code niet overeenstemt met mijn windows. Dan probeer ik via mijn boot cd windows opnieuw te installeren maar bij de hardware check geeft hij een foutmelding omdat hij een bepaald bestand niet terug vind, met de leuke mededeling eronder " installatie beeindigd", opnieuw opstarten.
Kortom ik geraak nergens meer in, niet in windows niet in de installatie ervan. Kan ik mijn pc niet volledig formatteren via bios, dos of andere omgevingen. Ik zou graag nadien ook linux installeren, heb cd'tje met Fedora core liggen naast pc :-)

Iemand grondige kennis van deze problemen?

thx

Via DOS zou moeten lukken, maar zelf heb ik gebruik gemaakt van Active@Killdisk (www.killdisk.com)
Werkt uitstekend en je complete schijf is gewist.

IJ start nie op vanaf de fedora cd, en de killdisk, die gaan ik nog eens meoten proberen. Moet ik dat dan branden op cd en daarmee booten?

Van de website:

Bootable ISO Image for Free version

1. Download Bootable ISO Image of Active@ KillDisk to burn CD.
2. This downloads an ISO IMAGE (not a regular file) that needs to be burned to the CD AS AN IMAGE (not as an added file).

Dus downloaden image branden en dan opstarten met de cd erin, daarna krijg je een scherm met wat je wil doen.

ga naar www.bootdisk.com .
download een bootdisk zet die op een floppy .
start daar mee op en formatteer de boel .
of start daar mee de dvd cd drive van de pc

Iemand een floppy voor mij, want dat heb ik niet meer liggen zenne. Blokbaar ligt het nu aan het feit dat mijn windows een kopij is, .... als Killdisk zijn best maar doet.

Misschien verstandig om eerst een nieuwe XP CD te regelen, aangezien hij bij de installatie door er vanaf te booten foutmeldingen op bestanden geeft heb je grote kans dat je cd ook defect is. als je dan formatteerd heb je een lege pc maar geen mogelijkheid om XP erop te zetten. Met daarbij als je weer een goede XP boot cd hebt zul je ook weer via die cd kunnen formatteren en dergelijke

hey je wilt je schijf formatteren heb ik gehoord en gelezen :-p

het beste kun je da doen met een opstart diskette van windows 98 deze neemt de computer ook en als de computer gedaan heeft met te booten komt er te staan C:\ en dan duw je FDISK in hier kun je de partitie van het station verwijderen deze staat normaal bij verwijderen van niet dos partitie na dit gedan te hebben reset je de comp en leg je een gewone windows xp cd tje of wat je ook wilt hebben in je cd speler en de diskette natuurlijk verwijderen en je laat hem opstarten van de cd en nu zou hij normaal zeggen van dat hij geen partitie heeft gevonden en vragen of hioj een moet aanmaken en de schijf moet formatteren dat moet normaal werken ale doet het toch bij xp weet nie hoe linux daar op reageert dus kijk maar even voor de zekerheid wat andere mensen zeggen

veel plezier ebn geluk er mee

babelut

Heb ondertussen dan toch via de fedora core cd kunnen formatteren en installeren, nu heb ik het probleem dat bij de fedora mijn vga kaart van NVidia niet deftig geinstalleerd werd. Maar ben het aan het oplossen. Waarschijnlijk ga ik de pc eens goed formatteren met een Killdisk of andere. Allesinds bedankt voor te helpen.... ik zou meer zeggen
CLOSE TOPIC PLEASE !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan