Formatteren in Windows Me

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlashBang

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo,

Wij hebben thuis een superoude pc met Windows ME. Deze werkt voor geen meter meer en willen we formatteren. Er zitten twee harde schijven in van waarvan er eentje al is geformateerd. De andere (die waar Windows op staat geïnstaleerd) krijg ik niet geformatteerd. Elke keer geeft hij een foutmelding van: "Kan deze schijf niet formatteren omdat bestanden op deze schijf in gebruik zijn door Windows." Ik heb zelf gegoogled hoe ik mijn harde schijf kan formatteren maar die gaan allemaal uit van een bootdiskette oid die je kunt maken via het configuratiescherm. Hier volgt dus gelijk het volgende probleem. Bij elke map die ik probeer te openen geeft hij weer een foutmelding: "Door uw huidige beveiligingsinstellingen kunnen ActiveX-besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven."

Nu weet ik niet meer wat te doen daarom vraag ik jullie hulp.

Bvd. en Mvg. FlashBang

Hoi,

Voordat je begint een aantal vraagjes
1 je wilt Me weer erop zetten heb je de me cd-rom dan nog
2 drivers van je hardware heb je die of heb de hardware opgezocht.
3heb je de bestanden die je veilig wil stellen op de d schijf gezet.

Modag

Hoi,

Voordat je begint een aantal vraagjes
1 je wilt Me weer erop zetten heb je de me cd-rom dan nog
2 drivers van je hardware heb je die of heb de hardware opgezocht.
3heb je de bestanden die je veilig wil stellen op de d schijf gezet.

Modag

1. Ik wil proberen er XP op te zetten. Als dit niet lukt doe ik Me. Van beide heb ik een CD-ROM.

2/3. Ik heb alles wat ik nodig heb veilig gesteld.

Hoi,

Dan is het niet zo moeilijk doe eerst de cd-rom speler in de bios op first boot zetten.
je komt in de bios d.m.v. del of f2 te drukken.
Op een gegeven ogenblik komt de vraag om te formateren dat kan je in ntfs en in fat doen ik zou even voor fat 32 kiezen als he tniet gaat xp is dat makkelijker om terug naar me te gaan.
Dan start je opnieuw op met de xp cd-rom in de speler en dan volgt eigenlijk alles vanzelf
hier kan je eerst nog wat lezen hoe of wat.

heb je nog een pc om eventueel vragen te stellen?

Modag

Laatst bewerkt:
Hoe groot zijn die hardeschijven?? ik denk rond de 8Gb van wdc maar ja voor Xp zou ik min 20Gb aanraden de schijf is sneller vol dan je denkt

Hoi,

Dan is het niet zo moeilijk doe eerst de cd-rom speler in de bios op first boot zetten.
Op een gegeven ogenblik komt de vraag om te formateren dat kan je in ntfs en in fat doen ik zou even voor fat 32 kiezen als he tniet gaat xp is dat makkelijker om terug naar me te gaan.
Dan start je opnieuw op met de xp cd-rom in de speler en dan volgt eigenlijk alles vanzelf
hier kan je eerst nog wat lezen hoe of wat.

heb je nog een pc om eventueel vragen te stellen?

Modag

Kun je dat dan even uit leggen? Ik heb al wel terwijl de computer opstartte op delete gedrukt maar toen kwam ik formatteren niet tegen.

En ja, ik heb nog een pc om vragen op te stellen.

BTW, de schijven zijn 20GB en 2GB.

Hoi,

Sorry is inderdaad een beetje onduidelijk zal het even verduidelijken
op een gegeven ogenblik komt de vraag om te formateren dat kan je in ntfs en in fat doen ik zou even voor fat 32 kiezen als het niet gaat xp is dat makkelijker om terug naar me te gaan

Del of f2 is om in de bios de cd-rom speler als first boot te zetten

op de link kan je even kijken wat je tegen komt tijdens de installatie

Hoop dat het wat duidelijker is.

Modag

Zou je eerst een kunnen uitleggen hoe je nou precies je schijf moet formatteren?

Hoi,

Je leest niet goed je kan als je xp installeert de huidige partitie formateren.dus waarom zou je ooraf willen formateren.

Modag

Laatst bewerkt:
Bedankt voor al jullie hulp. Desondanks heb ik de computer opgegeven, want ik kreeg het niet voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan