formatteren installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

watersmids

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Oude PC 166 Mhz Windows 98 2GB HD
AMBIBIOS

Opstartdiskette was er nog bij, niieuwe maken ging niet meer, extra bootdiskette van Internet gehaald.
HD geformatteerd. Veel foute clusters maar formatteren is toch goed afgerond.
Nu het probleem: CD rom drive wordt niet herkend.
D= MS-Ramdrive
E= CDR 101: Not ready bezig met lezen station E
Afbreken, opnieuw proberen, mislukt

Wie kan mij verder helpen

Welkom op Helpmij!

Heb je wel een juiste bootdisk van internet gehaald? deze heeft cdrom ondersteuning.

Dank Tanja1968

Van bootdisk.com heb ik 98 OEM en 98 Custom geprobeerd, geen succes

Vreemd. Op google gelezen dat mensen met hetzelfde probleem geholpen waren met die opstartdiskette.

Heb je nog een andere cd speler om te testen? Even de kabels loshalen en een andere eraan hangen. Misschien dat de speler defect is?

In de BIOS de opstartvolgorde als volgt ingesteld:
CDROM / A / C /
Geen succes
D is de RAM drive
E geeft de beroemde melding CDR101 wat duidt op een defect in de cdromdrive of de CD. (volgens MICROSOFT)
Nog een bootdisk win95 aangemaakt om met een orginele Win95 cd de zaak op te starten.
Weer de melding CDR101.
Ik denk toch maar eens de hamer en schroevendraaier er op los laten.

Maar had je al een andere cdspeler geprobeerd?

Ik heb nog 1 probeersel. Is een ander soort "luxe" opstartdiskette. Misschien omdat die iets moderner is met meer mogelijkheden dat het wel gaat lukken. Het heet madboot. Daarmee kun je ook met de muis in dos werken.

Je kunt hem hier downloaden http://www.madboot.com/ (linksboven grijze vlak " download madboot now") .

Die moet je ook uitpakken op diskette. Als de pc van diskette opgestart is zie je een heel mooi menu. Daar heb je de keuze welke windowsversie je wilt installeren. Zorg dat de cd van windows erin zit en klik op je keuze.

Succes weer!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan