Formatteren interne HDD lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
617
Ik wil XP her-installeren en heb een geslipstreamde ISO gemaakt.
Nu nog even formatteren in verkenner, maar ik loop vast met een foutmelding.:shocked:
 
formatteren HDD lukt niet

Hallo BMW Piet.
Harde schijf formatteren (FAT32/NTFS) wat heb je XP of vista

Nadat tijdens de installatie van Windows de gewenste systeempartitie is gekozen, kan de betreffende partitie worden geformatteerd. Tijdens het formatteren wordt het type bestandssysteem toegewezen (NTFS of FAT32). Windows Vista/7 formatteert de systeempartitie standaard naar het bestandssysteem NTFS, bij Windows XP is er de keuze uit NTFS en FAT32 (de voorkeur gaat uit naar NTFS omdat dit een stabieler systeem oplevert). Daarnaast is er keuze uit een snelle of een volledige formattering, doorgaans is de snelle formattering voldoende. Mocht de installatie problemen geven (bijvoorbeeld een vastloper), doorloop de setup dan opnieuw en probeer dit keer een volledige formattering.

Formatteren logische stations
Het formatteren van logische stations (de partities in de uitgebreide/extended partitie) is zeer eenvoudig. Klik met rechts op de partitie in de Windows Verkenner of in Schijfbeheer (via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, Computerbeheer) en kies voor Formatteren. Er wordt vervolgens gevraagd naar de gewenste volumenaam, het gewenste bestandssysteem (FAT32 of NTFS) en de optie snel of volledig te formatteren. Kies voor het bestandssysteem NTFS wanneer er geen reden is FAT32 te gebruiken. De schijfnaam kan altijd nog achteraf worden gewijzigd in de Windows Verkenner.

Groet Manamana
 
Hallo, manamana
Bij het tweede deel van je antwoord loop ik vast, als ik in Verkenner op de C scijf ga staan en ik rechtsklik en vervolgens wil snelformatteren, dan komt ie met de melding, dat deze actie niet voltooid kan worden.
 
Klopt, je kunt de C-schijf ook niet vanuit Windows formatteren. Deze wordt door Windows zelf gebruikt.
 
Crash heeft volledig gelijk. Opmieuw installeren doe je zo. Start computer opnieuw,
dan kies je meteen in begin knop 'Delete' en kom je in het BIOS,
verder ga je naar optie 'Boot' en kies bij optie '1st Boot Device' > 'CD-ROM'.
Doe je CD of DVD dat je gemaakt hebt in CD-ROM en met knop F10 bevestig je
keuze computer start opnieuw. Hij begint installatie, verder kreeg je kans om C: schijf formatteren.
Succes..:thumb:
 
Antwoord op formatteren HDD

Ik zie, dat er is gereageerd op mijn topic, hoe zet ik notificatie aan op mijn vragen??? Die staat aan, maar ik krijg geen e-mails als er is gereageerd.
Bedankt zover allemaal. Het probleem is op een andere manier opgelost. De aanleiding was het schokkerig inlezen van video van mijn videocamera. Daar heb ik inmiddels een andere oplossing voor: een firewire kabel gekocht en lees in op mijn DVD recorder. Dat gaat goed.
Liever formatteer ik niets, ik wil mijn XP Pro niet kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan