Formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Ik heb een 2e hands PC van Dell (met Windows XP Professional) overgenomen en ik wil nu de c-schijf formatteren. Als ik via de dos-box de opdracht tot formatteren geef, krijg ik de volgende melding :
"Format kan niet worden uitgevoerd, omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld. Alle geopende ingangen naar dit volume worden in dat geval ongeldig.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren?"

Als ik hierop "Ja" antwoord, krijg ik de melding :
"Kan het station niet vergrendelen. Het volume is nog in gebruik."

Naar mijn weten is verder helemaal niets in gebruik.
Wat kan ik hieraan doen?

voordat je begint.....heb je de key van xp veilig gesteld.
weet je welke xp versie je hebt.
zo ja...welke dos box gebruik jij.
vanuit windows......
nee dat gaat niet lukken.
stop de cd van xp in je computer
zet de computer uit.
daarna weer opstarten en dan vanaf de cd gaan werken.
dus goed lezen als er komt te staan
druk op een toets om op te starten vanaf cd dan doe je dat.
en dan verder xp verwijderen en opnieuw installeren.

heet dat zo.....in iedergeval de sticker moet op je computer zitten.
en die key bedoel ik.

al opstarten met de toets f11 of 10 geprobeerd, dell heeft meestal dan de optie om terug te keren naar hoe de pc de fabriek heeft verlaten.
Als tenminste niet alle benodigde files zijn verwijderd en/of de support en applicatie dvd er bij zit.

formateren

hoi,

normaal moet je gw de cd van xp (of welk software je ook wilt instaleren) insteken pc opnieuw opstarten en dan vraagt die op via cd op te starten en dat doe je ook dan da kun je formateren

groetjes

En dat komt natuurlijk dat je dat niet kan doen omdat die anders windows eraf gaat gooien terwijl te er nog op bezig bent. En dat kan natuurlijk niet :)

Bedankt, Puppie. Het is gelukt. Inderdaad de cd erin, computer herstarten en de windows setup startte op. Partities weggegooid en een nieuwe indeling gemaakt. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan