Formatteren, maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_djel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
144
Hallo,

Nadat mijn windows een beetje raar deed en ik er niet in kon komen wil ik Windows opnieuw installeren.

Toen bedacht ik: 'Ik heb nog een oude hd van 80 GB, daar zet ik windows en programma's op en op de andere van 160 GB documenten, muziek etc..

1 HD IDE-aansluiting | 80 GB
2 HD S-ATA-aansluiting | 160 GB

Ik had in de BIOS ingesteld dat die van 80 gb als eerste hd.
Toen zag ik in verkenner dat de stationletter van windows I: was dat wil ik graag c: van maken. Dus opnieuw installeren. Waarom dit zo is gekomen: bij mijn vorige pc zat er ook een cardreader in de pc en ik had geen zin om voor de installatie die stekkertjes uit het moederbord te trekken, vandaar.

Hoe kan ik I: formatteren:
- Ik heb het met de opstartdiskettes geprobeerd, maar na de 2 diskette zet hij dat het
bestand 'ntkrnlmp.exe niet kan uitvoeren'
- Ook opgestart met Win98 diskette/cd, maar dan kwam ik ook niet verder.
- Als ik de win98 in dos kom en ik start de installatie dan zegt hij op het tweede scherm:
kan SmartDrive niet vinden, heb dit in das uitgevoerd, maar volgens mij werkt het niet.
- mijn xp cd start niet automatisch op en een vriend heeft nu een andere xp cd die dat wel
doet.

Maar om een lang verhaal kort te maken:
Hoe formatteer ik I:

mvg
 
Heel simpel. Stop de Windows cd in de cd-rom
Je zorgt dat je in je bios hebt gezet dat er eerst geboot wordt van de cd-rom.
En de installatie kan beginnen.

Maar.....lees nog even dit
Misschien krijg je n.l. dezelfde error.
 
Laatst bewerkt:
Even een vervolg op de reactie van Elisa.
Als winxp aan het installeren is dan krijg je een vraag op welke partitie je wilt installeren.
Neem dan de hd van 80 gb en de rest volgt vanzelf.

succes
 
Hang alleen de schijf van 80 gig eraan, zet idd de cdrom als eerste bootmedium, stop een opstartbare XP cd erin, gooi met de partitie beheerprogramma van XP install alles eraf en begin overnieuw.

Als XP een partitie aanmaakt terwijl er al andere aanwezig zijn maakt XP een andere driveletter als C:, want deze was al vergeven aan een andere partitie, oftewel, je krijgt dan een andere driveletter waar windows opstaat, geen C:.

Kun je later altijd nog de sata schijf erbij hangen als je ook de drivers in windows hebt geladen.
 
Zo ik laat weer even wat van mij horen.

Eerder zei ik dat ik problemen had met de opstartdiskettes.
Die heb opnieuw gemaakt en later ook andere diskettes gebruikt en hij kwam gelukkig voorbij diskette 3 (daar liep ik namelijk vast omdat er een bestand beschadigd was)
En toen heb ik Windows weer opnieuw geinstallerd en dat is nu een half uurtje geleden.
Ik blij:D
 
Gefeliciteerd :thumb:
En meteen al op het net :D
Nu nog even een groen vraagtekentje zetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan