Formatteren na processor upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even gegoogled en het schijnt dat dit moederbord is gemaakt door Foxconn (MCP61SM-AM) En het moederbord ondersteund AMD Athlon 64, Athlon 64 X2 Dual Core en Sempron processors. dus dan ook de CPU die ik heb gekocht.

En volgens mij heb ik al de laatste versie van mijn BIOS, dus ik probeer het maar gewoon. :p

Ik heb even gegoogled en het schijnt dat dit moederbord is gemaakt door Foxconn (MCP61SM-AM) En het moederbord ondersteund AMD Athlon 64, Athlon 64 X2 Dual Core en Sempron processors. dus dan ook de CPU die ik heb gekocht.

En volgens mij heb ik al de laatste versie van mijn BIOS, dus ik probeer het maar gewoon. :p

Dat soweiso: Werkt het niet, dan zet je je oude er weer even in.
Wel ontladen he... en denk aan de koelpasta...

Dat soweiso: Werkt het niet, dan zet je je oude er weer even in.
Wel ontladen he... en denk aan de koelpasta...

Ik heb al wat tuts gelezen, dus het komt wel goed denk ik.

Wat is een AMD Athlon 64 X2 3600+ nog waard BTW, dan kan ik hem op marktplaats nog verpatsen voor een zacht prijsje :p

Nou, vandaag was de grote dag.

Heb de processor er direct in gedaan. PC starte normaal op. Windows starte ook normaal op alleen moest in Windows wel opnieuw activeren omdat mijn PC te veel afweek van wat er in het bestand bij MS stond ofzo. Alles werkt en mijn systeem herkent de nieuwe CPU ook. O.A. bij apparaatbeheer en DXDIAG staat nu 5000+ i.p.v. 3600+.

Echt veel verschil qua snelheid merk ik overigens niet. Ik heb in spellen ook niet meer FPS dan voorheen. :confused:

raar.
een 2,6 ghz-processor moet toch sneller zijn dan een 2,0 ghz-processor.
omdat het soortgelijke processors zijn kan je gewoon naar de ghz kijken voor de prestatiewinst. Dus de nieuwe is zo'n 30% sneller. Dat moet je toch echt wel merken.

Tis jammer dat niet ff 3dmark06 hebt gedraaid voor de processorswitch...

raar.
een 2,6 ghz-processor moet toch sneller zijn dan een 2,0 ghz-processor.
omdat het soortgelijke processors zijn kan je gewoon naar de ghz kijken voor de prestatiewinst. Dus de nieuwe is zo'n 30% sneller. Dat moet je toch echt wel merken.

Tis jammer dat niet ff 3dmark06 hebt gedraaid voor de processorswitch...

Ik moet zeggen dat na een paar keer Windows herstarten je toch wel merkt dat programma's als Photoshop sneller opstarten. Ik heb in Far Cry 2 nu ook ongeveer 5 FPS meer. :p

Ik ga ook binnenkort mijn geheugen vervangen. Mijn mobo ondersteunt DDR2 667, maar er zit nu 566 in. Dus dat zal toch ook wel een bekkie schelen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan