Formatteren van harde schijf lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joorema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
3
Beste mensen van dit forum,

Ik ben al een aantal dagen bezig om mijn harde schijf te formatteren, heb het eerst geprobeerd via Start->deze computer-> c drive formatteren. Helaas is dit echter niet gelukt, heb mijn schijfhulpprogramma's allemaal uitgeschakeld en nog steeds geen resultaat.

Nu heb ik het maar eens via Start-> Uitvoeren (CDM) gedaan, daar krijg ik dan deze melden te zien:

Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.
Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <J/N>


Druk ik uiteraard op de J toets en krijg dan het volgende te zien:

Kan het station niet vergrendelen. Het volume is nog in gebruik.

Mijn 2e poging is helaas ook niet gelukt!

Voordat ik mijn pc wilde gaan formatteren had ik windows XP service pack 2 geinstalleerd, sinds dien is alles anders, schermresolutie kan niet meer worden bijgesteld en nog vele dingen meer.

Zelf ben ik niet in het bezit van een andere XP cd rom, denk zelf als ik een andere vernieuwde versie zou hebben dat het dan wel gaat lukken.

Enfin, als iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn, zou je dan zo vriendelijke willen wezen om het dan stap voor stap uit te leggen?

Mijn dank is groot!

Graag hoor ik van jullie!

Joorema
 
ja, inderdaad.

je kan de c-schijf niet gaan formateren als windows daarop geinstalleerd is en dus draait.

Het simpelste is inderdaad gewoon die installatie-cd in je pc steken, zorgen dat je drive als eerste staat ingesteld in de bios zodat de cd-rom vanzelf wordt opgestart en dan kan je met die installatie-cd je schijf gemakkelijk gaan formateren en opnieuw gaan installeren :thumb:
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Nu moet ik maar eens op zoek gaan naar een cd-rom.
 
die zal je inderdaad nodig hebben ja :p

maar ja, dat is toch ook normaal bij een herinstallatie hé :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan