Formatteren vanaf Boot CD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edop

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
17
Hallo,

Ik had gister weer eens last van een internetprobleem met Vista(Internet ineens eruit en niet meer terug te krijgen, ook na opnieuw installeren etc)
Daarom heb ik besloten om Windows XP erop te zetten, nou, het lijkt dus erg simpel, CD erin, opstarten formatten installen en spelen maar, nou niet dus..

Het begin ging goed, cd erin(XP home) opstarten, boot from CD, Formatteren aangezet daarna uitpakken en opnieuw opstarten...
Maar daar begon het al, na het opnieuw opstarten kwam er te staan dat de schrijf te vol, beschadigd of al een besturingssysteem geinstalleerd heeft en of ik dan windows in een andere map wil plaatsen of een poging wil wagen om de windows map te verwijderen(formatteren zou dat moeten doen?)
Maarja, alle pogingen die er waren 2-3x geprobeerd en nog steeds geen succes, ik zoek nu eigenlijk gewoon advies over hoe te installeren, of ergens een programma dat ik kan gebruiken om de schrijf goed te formatteren(hij begon met 131 GB vrij, en dat is ook het eindresultaat, terwijl er 250 GB vrij zou moeten zijn na formatteren?)

Nouja, wat maakt het ook uit, ik hoop dat jullie hier wat mij kunnen en mij zo snel mogelijk verderhelpen :)

MVG
Edo.
 
Ja, alleen start hij bij mij na het kopieren van bestanden opnieuw op om verder gaan met de installatie en zegt hij dan dat de schrijf te vol/beschadigd/al een windows installatie heeft...

Ik kom dus niet verder dan bestanden kopieren...(Als ik na bestanden kopieren de CD uitneem en opnieuw opstart geeft hij iets als:besturingsysteem niet gevonden gebruik ctrl+alt+del om opnieuw te proberen)
 
Boot eens met een 98SE opstartschijf , trommel achter de A: prompt fdisk /mbr in.

En probeer het nogmaals met de XP cd, het beste is een XP SP2 cd te gebruiken, die ziet ook schijven groter als 128mb.
 
ehm, de 98 boot gaat moeilijk worden aangezien er alleen DVD spelers in de betreffende computers aanwijzig zijn en geen floppy drive ;)

En ik heb net de XP Pro SP2 erin gedaan, die vind dus 120 GB schrijf die niet toegewezen is(kan kloppen, ik had 2 schrijven gemaakt in vista, een C en een D schrijf) alleen bij het formatteren zegt hij dat het onmogelijk is om de geselecteerde partitie te defragmenteren, omdat het een verkeerde soort is?

Enig idee hoe ik dat kan omzetten? of de 98 boot toch kan uitvoeren(op CD luktniet echt:confused: )

ps. Bedankt voor de snelle reacties :) had eigenlijk de 1ste pas na een paar uur verwacht.
 
ok, echt een rampenplan :)

Door meerdere keren herstarten heeft hij de lege ruimte en de C schrijf samengevoegd, die heb ik verwijderd en met de ruimte die ontstond opnieuw een C schrijf gemaakt(geformatteerde) en daarna uitpakken enz, en het werkte! nu opnieuw opgestart, komt installatie naar voren, die gelijk begint met FATAL ERROR...

deze error komt uit de D://l386/asms map...

Iemand die hier een oplossing voor weet?(we blijven proberen ;))
 
Nou, als ik dit zo lees, klinkt dat niet echt prettig voor jou haha!

Mijn oplossing is misschien heel simpel:

Pleur heel de schijf leeg. Formatteren, partities weg, ALLES!

Maak dan met (bijv.) Partition Magic een paritie aan (RAW, dus niet formatteren) en probeer dan Windows XP nog maar eens te installeren.

Laat me even weten hoe het gegaan is!
 
Doet PM het anders dan de XP partitiemanager?:confused:

Of je cd is niet goed, of de mbr van Vista staat er nog steeds op, ook de reserve, en die kun je alleen weghalen met fdisk /mbr.(alhoewel)
 
Volgens mij heeft dit niet zo heel veel met de mbr te maken Lange Pier, ik denk gewoon dat er iets niet goed zit met de partities. Hij wil z'n PC toch opnieuw installeren, waarom dan niet meteen alles weghalen? Kan geen kwaad. Ik denk dat als hij die stappen onderneemt, dat het probleem dat heel ver opgelost is.

Door meerdere keren herstarten heeft hij de lege ruimte en de C schrijf samengevoegd, die heb ik verwijderd en met de ruimte die ontstond opnieuw een C schrijf gemaakt(geformatteerde) en daarna uitpakken enz, en het werkte! nu opnieuw opgestart, komt installatie naar voren, die gelijk begint met FATAL ERROR...
 
Ach, die XP problemen onstaan als er nog een Vista MBR opstaat en de reserve ook die van Vista is, kijk maar even via Google.;)
 
ik denk dat het nu wel goed zit met de partities, ik mis alleen een map op de xp sp2 schrijf waardoor de installatie niet door kan gaan...

iemand een idee wat ik hiervoor kan doen?(zal nu proberen te formatteren en dan home erin te doen..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan