formatteren (versie 60000456:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glacius

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Berichten
128
Ik had weer s zin om mn schijven te formatteren. Alleen kweet niet meer hoe da moet. Dus ik ben naar veilige modus met opdrachtprompt gegaan. En gewoon ingetypt: Format C:\. Dan zegtie dat ik hem eerst moet ontkoppelen en dan vraagt ie of ik dat wil forceren ja of nee. Ik druk ja. En dan zegtie dat da nie gaat. Ik heb ook nog een schijf D:. En als ik intyp format D:\. Dan zegtie schijf controleren, maar na anderhalf uur staat hij nog op 0%. Ik heb ook al met windows cd geprobeerd, alleen dan wil hij windows alleen maar opnieuw installere, niet formatteren. Mee partition magic lukt het mij ook al niet. En als ik bij deze computer rechtermuisknop op C: of D: en dan formatteren druk dan zegtie dat hij in gebruik is. Heeft iemand misschien een beter idee?:confused:
 
Opstarten met een opstartdiskette en dan een format geven. Je kan ook opstarten met een Win98 cd maar dan moet je uit de setup gaan dan kan je ook een format geven.

Het gaat hier om Fat32?
 
kzalt s proberen, hoe maak je opstartdiskette? :eek:
tgaat trouwes om NTFS
 
Het formatteren van een NTFS paritie gaat wat anders dan het formatteren van een FAT / FAT-32 partitie.
Om een NTFS partitie te formatteren moet je met de CD van windows 2000 / XP opstarten.
Je komt nu eerst in de DOS-Portion van de setup. Hier kan je nieuwe partites aanmaken en verwijderen.
Als je je Windows opnieuw wil installeren moet je je c: partitie eerst verwijderen en opniew aanmaken.
De setup vraagt daarna, als je verder gaat met de setup, hoe je je partitie wil formatteren : FAT / NTFS.

Bootdisk Xp Home NL

Bootdisk XP Pro NL

Bron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan