Formatteren wil maar niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RamonAaah!

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2004
Berichten
8
Beste mensen,

Ik wilde graag mijn Windows XP opniew installeren. Ik heb waarschijnlijk een fout gemaakt want hij heeft de oude versie niet overschreven maar op D: een tweede versie geïnstalleerd. Nu wil ik C: formatteren, daar XP op zetten en dan D: opschonen. Het lukt mij alleen niet om C: te formatteren. Hij wil niet opstarten via CD Rom of Bootdisk en het programma FDISK geeft al een foutmelding bij opstarten. Als ik deze negeer en de partitie informatie opvraag dan geeft hij "no partitions defined". Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?
 
Heb je in de bios wel gezet dat je eerst wil booten van cd-rom.
 
Je kan bij www.bootdisk.com opstart-diskettes downloaden voor xp hiermee kan je ook opstarten en xp opnieuw installen op C:

Let ff op dat je de juiste download je kan kiezen tussen home en professional

Je hebt wel 6 diskettes nodig hoor.



groetjes speedtouch
 
C formatteren

Je moet opstarten van de Win CD rom. (instellen in bios)

Als je dat gedaan hebt verschijnt op een gegeven moment een scherm waarop je kunt kiezen om de c partitie te verwijderen.

Daarna wordt je gevraagd om een keuze te maken om te formatteren naar een FAT 32 of NTFS bestandssysteem.

De installatie zal daarna gewoon verder gaan en op C staat een nieuwe verse Windows XP. :)

Suc6
"
"edit" De oplossing van speedtouch kan ook helpen maar opstarten van cd rom gaat sneller.

Maar nogmaals dat moet dan wel in je bios ingesteld zijn.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt allemaal. Hoe kom ik in de bios om daar e.e.a. aan te passen. Ik heb al vanalles geprobeerd. Spatie tijdens opstarten, delete tijdens opstarten, F8 tijdens opstarten. Alles met en zonder de CD Rom er in.
 
Tijdens het opstarten GEEN cd erin doen.

Voor ieder mobo is het verschillend , meestal is de del toets voor de bios op te starten.

Bij sommige mobo kan je het zien in het normale opstart scherm dan staat er toets del of F8 - F5
Het komt snel voorbij dus goed opletten.

suc6 speedtouch
 
Suc6 met de rest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan