Formatteren + XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwenhart

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
40
Ik heb een CD met windows XP erop, als ik deze in de computer doe en hem opstart start de computer alleen op van de harde schijf en niet van de CD.

In de BIOS heb ik BOOT priority al op 1. DVD-rom drive staan en als ik in het beginscherm op bij mij TAB druk en dan F9 kom ik in een scherm waar ik kan kiezen vanwaar de computer moet opstarten, als ik floppy kies gaat windows laden en kom ik gewoon in windows, als ik harde schijf kies gaat windows laden en kom ik gewoon in windows, en als ik DVD-rom drive kies gaat windows laden en kom ik gewoon in windows..

oftewel hij start niet op van de CD! wat moet ik doen? kan het ook niet echt vinden in andere topics
 
Inderdaad is de cd wel bootable.en als je de settings hebt aangepast in "save" je deze settings dan wel met F10....
 
heb je ook met een win 98 flop opgestart?
 
Als het goed is, is hij bootable ja. Ik probeerde het namelijk eerst met een CDtje die niet wou opstarten, toen vroeg ik aan diegene die mijn computer in elkaar heeft gezet om een nieuw cdtje (hij dacht ook al dat die niet bootable was en hij stuurde mij dus een bootable cd over msn).
Die stuurde hij mij dus over msn, heb ik gebrand, en nu doet ie het nog niet. Op de computer hiernaast heb ik het ook geprobeerd in beide cdrom drives (brander en dvd). In het opstartscherm druk ik op F9 (Press F9 to select boot device after first POST ofzo), en dan kies ik voor CDROM maar er gebeurt niks ook op die computer.

Wat er op deze computer gebeurd heb ik al verteld dus dat vertel ik maar niet nog een keer :p.
 
Waarschijnlijk heb je 't cd niet goed gebrand. Ik neem aan dat je een iso file gekregen hebt over msn. Als je nero gebruikt, moet je kiezen voor image branden, dan wordt de cd vanzelf bootable. Kies je voor data branden, tja dan gebeurt er ook niets.
 
Ik heb gekozen voor DVD in nero, dan ISO branden en dan de eerste optie in het rijtje want ik ben niet zon cd-brand wondertje. Ik zal et nog es proberen :)

EDIT: Oja ik heb trouwens de bestanden uit het .iso bestand gehaald met winrar en ze daarna op die cd gesleept in nero doe ik dat wel goed of moet ik dat .iso bestand erop zetten?
 
Laatst bewerkt:
Zegt me nu even niets die eerste optie.
Wat ik al zei, je moet kiezen voor image branden.
 
Die eerste optie is DVD-ROM (iso)

en ergens in het rijtje staat ook DVD-ROM (boot)

nergens image maar als ik voor boot kies kom ik in een menu waar staat Source of boot image data en dan moet ik een van deze twee aanvinken:

"Bootable logical drive" (en dan iets invullen in een textvak, standaard staat er A:\)
en
"Image file" (en dan ook iets invullen in een textvak, staat standaard C:\....\Nero\DosBootImage.IMA en daaronder staat Boot Locale en dan kun je een taal kiezen)


Moet ik dan DVD-ROM (iso) of DVD-ROM (boot) kiezen?
 
Geen idee maar ik heb hier een plaatje van hoe het eruit ziet:

klik

Die bestanden in de 2e rij van links zaten in het .ISO bestand, is het goed hoe ik die erop heb gezet of moet ik het .ISO bestand er zelf op zetten nee toch?
 
Laatst bewerkt:
Klik eens op help en dan info, dan zie je de versie.
Kijk eens of je nero startsmart op de pc hebt staan, dat werkt namelijk wat makkelijker.
 
Oke, nero startsmart weet ik zeker dat je 't goed gaat doen, zie plaatje
Kies volgens het plaatje Image branden naar schijf. In het volgende plaatje wat je krijgt zoek je naar je iso file (dus maar 1 bestand) en vervolgens branden maar.
Oh ja, mocht je deze optie niet zien, moet je ff op die 2 poppetjes onder in beeld klikken dan krijg je nl alle opties van branden te zien.
 

Bijlagen

  • nero.JPG
    nero.JPG
    41,4 KB · Weergaven: 29
Als ie klaar is met branden zegt ie

Data on dvd has different content to source

kan ik em alsnog gebruiken denkje?
 
Vreemd, maar probeer maar eens of ie nou wel boot. Ik brand nl al mijn iso op deze manier en nog nooit een probleem ermee gehad.
 
Simpel toch

Download of maak de boot floppen voor XP, start daar mee op.

Daarna zal hij om de CD vragen, die hoeft dan dus niet meer bootabble te zijn.

Eric.
 
Of Als het Bestand wat over msn is verstuurd Iso Is Download je Poweriso En dan Open je het daarmee en druk je meteen op Burn :) Nog Simpelder Als de CD/DVD dan nog niet werkt klopt het niet he
Heb je in de bios wel CD/DVD als de eerste Boot Staan ?>???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan