formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Hallo

ik wil mn schijf formateren. Ik doe de cd van windows XP profesional, vul alles in start opnieuw op en dan gaat ie naar het installatie programma. Dit is allemaal nog correct. maar daarna vraagt ie ineens om een diskette om hem te formateren. En die heb ik niet! weet iemand waar ik zon diskette kan downloaden ofzo. Of een andere oplossing om mn schijf te formateren.

een diskette ?

tijdens de voorbereidende handelingen stelt XP ergens de vraag of je wilt opstarten vanaf CD of HDD, kies daar eens voor CD ipv HDD. Als het goed is krijg je nu de mogelijkheid om te formatteren (NTFS / FAT) ZONDER dat er om een disk wordt gevraagd.

Een 2e mogelijkheid is om bij www.bootdisk.com een bootdisk te downloaden. Probleem is alleen dat wanneer je HDD NTFS is geformateerd, je weinig met die bootdisk (van bijv. Windows 98) kan doen, tenzij je HDD volgens de FAT-tabel is geformateerd, maar ik zou het eerst nog even met de CD van XP proberen.

Laatst bewerkt:
ik doe dit: windows XP in cd driver doen dan kies ik: Windows XP Installeren dan kies ik geen upgrade maar nieuwe installatie dan ga ik alles af ik weet niet of ik nu 'de bijgewerkte bestanden van setup' kiezen of 'deze stap overslaan en doorgaan met de installatie van windows XP

't is al weer ff geleden dat ik voor het laatst de xp schijf in de machine heb gehad, maar 't begin is prima !

Geen herstel / bijgewerkte bestanden maar een "frisse" installatie. Kort hierna zal de vraag worden gesteld of je van HDD of van CD wilt opstarten. (Er loopt dan tevens een secondentellertje, binnen welke tijd je een keus moet maken, anders wordt de defaultinstelling gekozen) Kies daar dus voor opstarten vanaf CD en als ik geen onzin vertel dan komt nu zeer spoedig de keus om een format uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan