Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbeima

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
We hebben twee computers, één daarvan gebruiken we eigenlijk niet meer zo vaak omdat deze niet meer zo lekker 'loopt'. Vandaag wilde ik maar eens kijken wat we er nog mee kunnen doen, dus de bedoeling om eerst maar eens te beginnen met 'format c'. Daar begint het probleem al, via start»afsluiten»opnieuw opstarten in MS-DOS modus, lukt het me niet om in DOS te komen, ik krijg alleen een zwart scherm zonder een (knipperende) cursor. Wat moet ik nu doen om in DOS te komen want op een andere manier kan ik toch de c-schijf niet formatteren??

Je moet een bootdisk downloaden en die extracten naar een floppy disk. Dan vanuit de disk booten in dos en de schijf formateren. Een hele makkelijke bootdisk kun je hier vinden

Ik heb gedaan wat er bij de info. staat bij http://go.to/wintips.

Daar staat:

Ook is het mogelijk om vanaf de cd-rom te formatteren, start de PC eerst op met de diskette en start met cd-rom-ondersteuning, typ dan de drive letter (in ons geval is dat E) en typ format.

Wanneer ik format type dan krijg ik inderdaad de vraag of ik daadwerkelijk wil formatteren en dat alle gegevens dan verwijderd worden. Natuurlijk wil ik dat dus ik druk netjes op A. Krijg ik dan een berichtje dat het niet kan omdat het een verkeerde bestandsnaam is. Nou ja, ik snap er zo langzamerhand niets meer van.

Geplaatst door tbeima
Wanneer ik format type dan krijg ik inderdaad de vraag of ik daadwerkelijk wil formatteren en dat alle gegevens dan verwijderd worden. Natuurlijk wil ik dat dus ik druk netjes op A. Krijg ik dan een berichtje dat het niet kan omdat het een verkeerde bestandsnaam is. Nou ja, ik snap er zo langzamerhand niets meer van.

Op A ?? je kan kiezen voor J of Y voor ja of N voor Nee

formateer anders vanaf de diskette let er wel op dat je kiest voor format C:

Sorry, tikfout, ik bedoel natuurlijk J.

Format c wil ook niet want dan krijg ik de tekst: ongeldige bewerking of bestandsnaam.

Heb je wel een goeie opstart diskette waar format.com opstaat ??

download anders hier eens een opstart diskette

www.bootdisk.com of controlleer of format.com op de diskette staat die je nu hebt.

Ik had al een opstartdiskette gedownload via www.bootdisk.com . Ook staat hier format.com hoor, dat is nu juist het vreemde van alles.

Pff, gek word ik er van!

Heb je ook al gekeken of format.com op de diskette staat ??

download anders deze bootdisk image eens en gebruik die.

Bootdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan