formatteren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ral
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ral

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Wil de pc van mijn Pa gaan formatteren want hij heeft div. virussen en geeft ook div.fouten aan (kern dell32)
is gewoon een puinhoop.

Hoe kan ik het best te werk gaan??
Ik lees vaak over een ghost maken?? of een backup?
Hij heeft geen partities alleen C:

iemand een handige tip??

groet Ral

Red de mail, documenten etc. Die kan je later scannen op virussen. Een ghost image heeft weinig nut als je virussen hebt.

Let wel dat je geen bootvirussen hebt, anders komen deze gewoon terug in een nieuwe installatie van windows. Je kan nog eens online scannen bij Housecall (zie Google).

bootvirussen kun je in 99% elimineren door als je met een opstart diskette opgestart hebt en je de A prompt ziet even fdisk/mbr gevolgt door enter geven.
het bootrecord wordt dan overschreven.

verdere info over installeren en formateren kijk eens op http://go.to/wintips onder format en fdisk.

Heren bedankt voor de informatie..
Ik ga vanmiddag aan de slag.

Ben weer wat "wijzer"geworden!

groet Ral

Geplaatst door Robert10
wat is een ghost maken ?

een ghost maken wordt mee bedoeld een backup image te maken van de harde schijf met het programma norton ghost.
met dit programma kun je een complete backup maken van de C schijf inclu alle instellingen enz enz.
Zet je deze image nu weg op een ander partitie of op een cdr dan kun je mocht je problemen krijgen met windows heel snel het in oude staat herstellen.

Voor Iedereen

Start op met een opstart flop (zorg ervoor dat hierop alles staat wat je nodig hebt)
Bij deze dan ook maar een opstart flop voor iedereen die hem wil.

Eenmaal opgestart formateert men de harde schijf.
Daarna reset je de pc met de reset knop.
Opnieuw opstarten, fdisk opstarten, alle partities weghalen die weg te halen zijn, mits je niets wil bewaren uiteraard.
Daarna weer afsluiten en reset met de knop.
daarna weer fdisk opstarten en een nieuwe partitie aanmaken, met de grote die je wil.
Zo kun je dus ook meerde partities.
Daarna niet vergeten een partitie te activeren, doe je dit niet dan werkt het ook niet.

Dan afsluiten en formateren die schijf.
Daarna opnieuw opstarten en whalua, een verse nieuwe lege harde schijf die net denkt dat hij nieuw is.

Succes....jjw
ps: het zipbestand uitpakken en op een goed geformateerde flop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan