formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Robus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2003
Door mijn onkunde heb ik er een zooitje van gemaakt.
ik heb 2schijven die ik helemaal schoon wil hebben.Op c staat 2 maal XP 1 is genoeg.Op f staat wel iets dat ik wil bewaren (niet alles).Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe en wat ik moet doen?Maar dan AUB alles want ik ben een LEEK.Ik print het dan uit en ga het dan proberen.Ik begin met de schijf er in te doen en dan?Format????Alvast bedankt Rob

om dit uit te leggen, is veel werk, dat maakt niet echt uit maar, hier onder bij de link wordt dit helemaal stap voor stap uitgelegd,ik hoop dat het hiermee zal lukken?
suc6 www.schoonepc.nl

Als je de xp cd erin doet, en je gaat nogmaals xp installeren, krijg je op een gegeven moment de vraag of je C wilt formatteren. Die stappen moet je rustig doorlezen, dan kom je het vanzelf tegen. Daarna kun je verdergaan met opnieuw installeren. Zorg dan dat je de map c:\windows aangeeft.

Zo zou het moeten lukken.

Start de pc op met een Win98-opstartdiskette. Kies voor Opstarten met cdrom-ondersteuning en wacht tot ie klaar is met laden en totdat je de a:\-prompt ziet staan.

Tik daar dan in: format c: en kies bij de eerstvolgende melding J(a)/Y(es).

Nu gaat hij de c:\-schijf formateren (leeghalen). Dit duurt eventjes, dus heb geduld.

Als hij klaar is, leg je de WindowsXP-cdrom in de cd-drive en typ je in: X:. X staat voor de cdrom-station waar de cd in ligt.

Typ vervolgens: cd i386 gevolgd door ENTER.
Typ nu in: winnt gevolgd door ENTER. Nu zal de setup van Windows XP starten en dien je de verdere instructies te volgen op het scherm.

Dank jullie wel.Ik print alles uit en ga het proberen Niet vandaag nog want ik moet werken.Ik hou jullie op de hoogteRob

<a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=108518" target="_blank">*KLIK*</a> :rolleyes:

Na vele uren proberen doet alles het weer. Bedankt allemaal en misschien tot een volgende (dome) vraag.

Mooi dat alles weer werkt. En op helpmij bestaan geen domme vragen. Niet iedereen kan hetzelfde weten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan