Formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

olminatrix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Berichten
2
Het lukt me niet meer...mijn harde schijf formatteren. Ik heb via bootdisk al een opstartdiskette gemaakt en nu krijg ik weer een foutmelding: Invalid drive specification.
Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!
 
Kun je aangeven wat je gedaan hebt? Dus wat je precies ingetikt hebt?

Heb je 1 hardeschijf met 1 partitie? Is deze NTFS? Dan kun je hem inderdaad niet zien onder DOS.

En welke besturing wil je er op zetten?
 
had je toevallig XP of windows 2000 op je pc staan?:

grote kans dat 't dan een NTFS partitie is, en die zie je niet onder dos (met bootdiskette).


maar goed wat zou je willen installeren?

//stond hierboven ook :)
 
Opstarten met bootdisk en met het commando Fdisk (kies JA voor ondersteuning grote schijven) de (eventuele non-DOS) partitie verwijderen. Daarna een nieuwe primaire partitie aanmaken. Herstarten en de partitie formatteren. Hierna kun je een nieuwe installatie uitvoeren.
 
Geplaatst door Tanja1968
Kun je aangeven wat je gedaan hebt? Dus wat je precies ingetikt hebt?

Heb je 1 hardeschijf met 1 partitie? Is deze NTFS? Dan kun je hem inderdaad niet zien onder DOS.

En welke besturing wil je er op zetten?

Ik heb een opstartdiskette gemaakt en vervolgens de pc opgestart. Heb daarna format c: ingetypt. Dat werkte dus niet. Het is me inmiddels wel gelukt om format c: te laten werken. Ik krijg ook een melding dat alle informatie van de schijf verwijderd zal worden. Vreemd genoeg staat na het formatteren alle informatie er gewoon nog op.

Ik heb 1 harde schijf met 3 partities. Deze harde schijf is NTFS. Ik wil Windows XP erop zetten. Dit staat er overigens nu ook al op.
 
Ik denk dat jef 2e of je 3e partitie toch fat32 is, en C NTFS. Kijk eens op de andere partities of daar niet alles gewist is. Als C NTFS is en je doet format C: en D is fat32, dan formatteert hij D. Hij kiest namelijk de eerste fat32 schijf.
 
Als je een WinXP installatie CDROM hebt, dan kun je daar gewoon van opstarten. Kies dan de eerste partitie om te installeren en als setup daarom vraagt geef je aan dat hij NTFS (Snel) moet formatteren. De eerste partitie wordt dan dus geformatteeerd. Dat hoeft helemaal niet met een opstartdiskette.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan