formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus weer terug bij af. Scan "format.exe" of dit bestand besmet is door een virus.

Dennis.

Op je vraag van 22.34 : idd. ja.

Als het XP lukt om de geheimzinnige errors te "killen" mag je hopen dat daarna alles weer gaat zoals het hoort.........

eerst de NTFS (non dos partitie) verwijderen, dan booten met een '98 disk en dan formateren (en duimen tegelijkertijd.........)

lijkt mij niet
kennis weet niets over partities
ga eerst xp proberen
zal wel even duren
alvast bedankt

of XP over de magische grens van die 44% heenwandelt, weet je al vrij snel.........

Als het een boot sector virus is moet je even opstarten met win98 opstartdisk en fdisk/mbr ingeven dan heb je de boot sector weer schoon.

Dit al geprobeerd? en dan met fdisk partitie verwijderen en nieuwe partitie aanmaken.
Werkt bij mij altijd, gewoon proberen en hopla.:)

zal het even proberen
want formatteren naar ntsf gaat ook tot 44 %
had het al gedaan maar niet de partitie verwijdert en een nieuwe aangemaakt daarna geloof ik
wel wat er in dat word doc stond
fdisk/mbr en daarna sys c:
toen stond er dat er wat overgezet was

er is 1% bij gekomen in 5 min tijd
bij het formatteren naar ntfs
als dat zo doorgaat wordt het nachtwerk
toch een lang weekend

1) Het kwaad moet bij de wortel worden bestreden, en het zit namelijk in het gereedschap "format.exe" zelf waarmee je je doel, het formateren, wilt gaan bereiken. (Ik vermoed tenminste dat er iets met het format.exe bestand aan de hand is)

"Your PC is stoned" van destijds is een bekend voorbeeld voor een besmette "format.com", een vrij lastig te verwijderen virus in die tijd.

2) Als ik een HD niet volgens de gebruikelijke weg goed kan formateren, ga ik te rade bij het gebruik van het Linux OS.

Zodra Linux tijdens de installatie een partitie aangemaakt heeft, onderbreek ik de installatie. Hierna:

1) Systeem met een opstartdiskette opstarten.
2) Aanwezige partitie(s) met fdisk verwijderen
3) Een primaire Dos partitie aanmaken.
4) als punt 1
5) format c:

Dennis.

P.S. Ja, je moet toevallig wel Linux hebben, en ik weet ook dat dit natuurlijk niet de manier is zoals het hoort.

:thumb: probleem opgelost
in fdisk schijf weer in tweeen gehakt zeg maar en format c:
dat ging wel 100 % en omdat virus protectie nu uitstond in de bios ging het installeren nu wel goed.

daar had ik niet aan gedacht eerder bij het formatteren van de hele hd met virus protectie uit in het bios

daarna partition magic gebruikt en alles is weer terug van de hd
ieder bedankt bij de suggesties

Je zal vast niet de laatste zijn die zijn hersens pijnigt vanwege het niet kunnen formateren / installeren, om vervolgens te ontdekken dat de biosvirusdetectie een niet onbelangrijk deel van de oorzaak bleek te zijn.

Belangrijkste is dat het is opgelost en daar gaat het uiteindelijk allemaal om...................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan