Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me sterk, meestal is 1 jumper voldoende.

Geef anders het serienummer/type van je hdd eens. Meestal kun je op internet de jumpersettings vinden.

mmm kijken of ik die kan vinden :D want hij zit ingebouwd. Kan hem denk ik ook niet uithalen. Maar zou is kijken

hoe mag het serie nummer eruit zien? Ik kan een klein gedeelte zein van de schijf. Niet veel. Ik probeer ook ff foto te maken van de achterkant van de schrijf waarop staat hoe ik hem op master krijg.

Edit:
Foto: http://members.home.nl/mm-kappert/Rimsic/DSC00007.JPG

hij is niet al te duidelijk. Maar wat in het midden staat. Daar staat master. Daar kan je ook de tekening herkennen die ik eerder hier heb gemaakt. Master staat naast de verticale streep ongeveer in het midden

Edit:
Model: DTLA-307075

Laatst bewerkt:
?? Ik heb nog nooit zo'n schema gezien met zoveel jumpers.

Serienummer staat meestal op een sticker op de platte kant

Edit: ik zal je model eens op google gooien.

:D Ik zat net op diezelfde site te lezen (pdf). Heb je nog een jumper over van die oude harde schijf?

nee, er zaten er 2 op een oude cd-rom speler :D dus heb die er fff afgehaald. Ga nu alles weer ff aansluiten

Succes!! En doe even een schijfherkenning in het Bios (hdd detectie) als je dingen verandert aan jumpers e.o. kabels. Daarna save/exit.

Anders heb je nog grote kans dat het niet werkt.

PS. IBM is ook niet mijn favoriet. Zelf gebruik ik altijd Maxtor (nooit problemen mee) en vroeger WD en seagate.

Laatst bewerkt:
He, ik zie op je plaatje secondairy schijf Atapi staan. Dat is toch goed??

Volgens mij heeft hij hem dan wel herkend.

Je hebt nu een primary master en een secondary master.

Laatst bewerkt:
mmm, maar hij doet iig niks. Ik start gewoon op. zie compaq scherm dan zwart scherm knipperend streepje, dat is logisch omdat er geen windows op staat.

maar dan zou je verwachten als je de cd er in doet dat ie dan wel wat doen. mmmm. Maakt de snelheid van de cd-rom speler nog uit bij de XP cd's ?

Edit:
Snelheid staat er niet op wel een datum: January 1997 :( haha. Heb in deze nog wel een asus 52 zitten. Maarja moet ik deze pc ook weer uit elkaar halen

Laatst bewerkt:
Dat durf ik niet te zeggen of de snelheid uitmaakt. Zooo langzaam zal hij toch niet zijn?

Je xp cd is wel bootable?

Als je een opstartdiskette hebt kun je ook proberen om de cd via DOS te benaderen.

D:\ enter
cd I386 (I is de i) Enter
WINNT enter

het is een gebrande CD :confused:
die kregen we bij deze (nieuwe pc).
Maar office heb ik wel orgineel.
En de XP CD is niet al te schoon :( hoe dat komt? :eek:

btw - opstart diskette....heb ik ook niet. Ik had die pc gekregen omdat ie "kapot" was. Maar hij deed het nog goed. Alleen nu wil gewoon ff windows opnieuw erop

ik zal is in de oude doos gaan zoeken :D voor een lege diskette:rolleyes:

Edit:
Staat op diskette, ga nu even proberen.

Edit:
Wat moet madboot doen? Ik krijg precies hetzelfde als dat ik hem er neit in doe. En ik had de A schijf als eerste staan.

Laatst bewerkt:
ik denk zelf dat de cd-rom speler te langzaam is
of dat de CD niet leesbaar is.

omdat er precies het zelfde word getoond als je de CD als eerste laat opstarten. Of het floppy met madboot erop je komt steeds op het zelfde neer. Het zwarte scherm met een knipperend _ liggend streepje _

Kon je wel opstarten met madboot? Dan kun je op een gegeven moment kiezen voor installeren XP. Daarna zou het vanzelf moeten gaan.

Zo niet, dan kan het inderdaad aan je cdrom speler liggen :confused: 1997 is inderdaad een hele tijd terug.:D

nee ik kreeg dus niks te zien. dus ga het denki k met andere cd-rom speler proberen :rolleyes:

Lijkt me inderdaad het best. Misschien dat een kennis er nog 1 heeft liggen. Ik bewaarde ook altijd alles. Werd een beetje teveel en heb alles weggegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan