Formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Ik heb mijn harde schijf die intern op mijn desktop zit verwisseld en in een externe behuizing via een USB kabel op mijn pc aangesloten.
Tot mijn verbazing kon ik niet alle folders benaderen.
Ik kreeg de volgende melding :
De schijf in station D is niet geformarteerd
Wilt U de schijf nu formatteren?
Wat is hier aan de hand?

Hoe stonden de jumpers van de harde schijf ingesteld toen hij nog intern zat? En nu? Welke status heeft de harde schijf in schijfbeheer (start > uitvoeren > diskmgmt.msc)?

Status in orde.
Intern had ie geen jumper settings.
Bij de andere externe harddisk die ik eruit gehaald heb zat een verbindingje die ik nu op die verwisselde schijf heb gezet.
Door jouw opmerking heb ik die verbindingje nu eruit gehaald(doordat ie INTERN ook geen had).
Opnieuw aangezet maar kreeg nog steeds dezelfde melding.

Die verbinding die je bedoelt, is waarschijnlijk de jumper. Afhankelijk van of er meerdere harde schijven in je systeem zitten, moeten deze als master en slave worden ingesteld. Een externe harde schijf moet als master worden ingesteld dacht ik. Kijk even op de website van de fabrikant van je harde schijf voor de juiste instellingen.

Hoi,

Het jumpertje van je HD die extern is, moet op master staan.. Is het beste.. Kan eventueel ook proberen op Cable Select te zetten...

Bij mij heb ik alle externe hd's op master te staan, met of zonder jumper... Komt ook nog wel eens voor..

Groetjes, Dj Viper

In het begin stond ie al op master toen er af gehaald en werkte niet.
Nu de jumper weer als master geplaatst maar helaas hetzelfde resultaat.
Wat ik nog niet verteld heb is het volgende :
Daarvoor zat een andere externe harde schijf in de behuizing die problemen gaf, telkens ging de pc op onwillekeurig moment de geest.
De oorzaak lag dat de hardeschijf te heet werd en de pc automatisch uitschakelde.
In de behuizing zat een fan waarvan 1 van zijn vinnetje gebroken was die belemmert dat de fan kon draaien.
Het gebroken deel heb ik weggegooid en hij draait nu voor pakwek 90%.Ik controleer zo nu en dan of het niet al te warm wordt en heb het kapje voor de zekerheid eraf gehaald.Maar dit mag het probleem van dat formatteren toch niet zijn?
De externe harde schijf die te heet geworden was zit nu intern en mis 1 folder.

Hoi,

Dat zou in principe niets uit moeten maken.. heb hier zelf ook een externe HD zonder een koeling is een passive koeling via de behuizing. Maar die heb ik ook nog maar net...

Het zou ook nog kunnen dat hij een communicatie fout heeft via de usb.. zou eens moeten kijken of je alle usb drivers nog wel goed geinstalleerd zijn... Zat er ook een cdtje bij de externe hd behuizing...

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan