formatteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cotr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cotr

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2005
beste lezers,ik wil graag mijn schijf(ven) formatteren en dat lukt niet.Ik draai onder XP Home edition met SP2 en heb 2 Serial ATA schijven van 250 Gb en heb deze als 1 enkele schijf laten werken. ik heb in systeembeheer niet de opties om te formatteren of de partitie te verwijderen(NTFS) en heb wel een beheerders account .als ik via mijn XP cd opstart staat hier geen schijf van 500GB maar geeft hij aan "schijf van 126 Mb op disk (MBR)"wat kan ik doen om straks een compleet nieuwe installatie te doen? mijn hoop is op jullie gevestigd.

Gr. Cor

met de xp cd rom krijg je voor de instalatie de optie om te formateren :)

Ja inderdaad xp cdrom in pc opnieuw opstarten en je gaat de oude partitie verwijderen, en
dan kom je op den duur na enig zoek en enter werk bij dat je kunt formatteren.;)
Blijven proberen niet te gauw opgeven,succes ermee.:cool:
Groetjes Lauw.

helaas gaat het niet zoals jullie schrijven,als ik de XP cd gebruik krijg ik dus niet mijn 500 GB te zien maar zoals ik ik mijn vraag al stelde "schijf 126 MB op disk(MBR).

Normaal moet je ook met F6 bij het booten van de XP cd de SATA/RAID drivers laden via een driverdiskette van de moederbordfabrikant, anders worden er, of geen drivers geladen bij 3e party chipsetbakkers, zoals nVidia, Via, Sis, alleen bij Intel hoeft het vaak niet.

Die 126 mb is raar, want de maximale groote die XP zonder SP2 kan zien, is 129 mb, heb je dus wel een XP cd met SP2 erin?

Zo ja, maak gewoon een gewenste partitie aan van de gewenste groote, installees daar XP op, kun je later in XP de rest partitioneren en formateren.

Mocht je in XP later niet de groote zien, met dit tooltje kun je die weer inschakelen, de 48 bit LBA mode.

nee,inderdaad heb ik geen XP versie met SP2 standaard erop(ik zou dit wel erg handig vinden)

dan zou je hem ff moeten slip streamen ander gaat het niet lukken ben ik bang.
j kan hier voor een simpel programma gebruiken het heet autostream je kan het,
vinden op via googles.com
je instaleer het dan en daarna copeer je heel windows xp cd naar de schijf,
en dan download je windows xp sp2 netwerk installer van de windows site,
dit is een groote download over de 200mb groot.
heb je dat binnen start je dat programma en het eenige wat je hoeft te doen is bladeren,
naar de xp cd en de service pack 2 dan maakt het programma een iso aan die je dan,
kan gebruiken voor instaleren van winxp met sp2 er in.
gebruik wel f6 en laat je raid driver diskkette.
en instaleren die hap.

noem je dat een work around lol
ziet er moelijker uit dan wat ik voorstelde haha :D

Tja, met je handen over elkaar, gebeurt er niets, vandaar WORK around, maar het is en blijft zo simpel als een kom chocola.:p

een kom chocola is nog veel werk hoor :p
kom nog veel bij kijken voor je het in je kom gooi

een beheerdersaccount is niet hetzelfde als een administratorsaccount.
Log eens in als administrator mbv F8 en kijk dan eens.

gr
H

iedereen die mij op deze vraag een reactie heeft gestuurd hartelijk bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan