Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Ik heb een vraag, ik wil mijn computer opnieuw installeren met een oem cd XP home ed.ik had deze al op mijn computer en wil hem opnieuw maar als ik de C schijf wil formatteren en ik vink hem aan dan zegt hij dat dan alle programma's worden verwijderd en geef oke, daarna geeft hij de melding dat hij het niet kan formattern, ik heb er ook een D schijf in met al mijn programma's die ik wil behouden, de XP cd is zonder Service Pack 2 waar ik een aparte cd van heb. Wie kan mijn uitleggen hoe ik dat moet oplossen

Je kunt niet formatteren vanuit Windows, je moet opstarten vanaf de cd!

Dus in de bios de boot-volgorde aanpassen, de cdrom speler als eerste, de harddisk als tweede.
Dan opstarten met de windows cd er in, kiezen voor opstarten vanaf cd en dan de c schijf formatteren en xp opnieuw installeren

Bedankt voor je reactie, maar dat eerste snap ik niet met de boot volgorde, als ik nu de CD er in doe, kan hij hem niet installeren, dus graag even goed uitleggen hoe ik dat moet doen.

Bedankt, ik zal het dit weekend proberen te doen via deze URL, als het gelukt is meld ik me wel, en als niet lukt ook, het is gelukkig een andere oude computer van me, dus kan me gewoon melden via mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan